Książka Biznesplan
- zastosowania i przykłady w przystępny, a jednocześnie kompleksowy
sposób ukazuje ogólne zasady, standardy i techniki przygotowywania biznesplanów. Autor,
bazując na bogatych własnych doświadczeniach wyniesionych z wieloletniej praktyki
doradczej, jak również znajomości planów finansowych opracowywanych przez najlepsze
krajowe i zagraniczne firmy konsultingowe, które wielokrotnie opiniował i recenzował,
wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując
analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę
biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym,
podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie
przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie. Publikacja skierowana
jest do tych wszystkich, którzy stoją przed zadaniem przygotowania biznesplanu,
wszechstronnej jego oceny oraz podjęcia na tej podstawie ważnych decyzji.
Zbigniew Pawlak -
wykładowca w Szkole Głównej Handlowej, profesor w Wyższej Szkole Ekologii i
Zarządzania. Prezes Zarządu firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER
SA. Autor i współautor kilkudziesięciu książek, skryptów i artykułów z zakresu
organizacji i zarządzania. Doradca zarządów wielu krajowych przedsiębiorstw. Autor i
współautor kilkuset ekspertyz, analiz, opinii, projektów i wycen przedsiębiorstw.
Wykładowca i trener występujący na studiach podyplomowych oraz szkoleniach dla
konsultantów i kadr kierowniczych. Specjalizuje się w problematyce konsultingu
menedżerskiego, zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz struktur
i zmian organizacyjnych.
Spis treści
Wstęp
1. Teoretyczne podstawy
biznesplanu
1.1. Istota biznesplanu
1.2. Ogólne zasady metodyczne przygotowania biznesplanu
1.3. Ocena biznesplanu i związana z nim odpowiedzialność
2. Typowe zastosowania
biznesplanu
2.1. Uruchamianie
działalności gospodarczej
2.2. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem
2.3. Zarządzanie przedsięwzięciami inwestycyjnymi
2.4. Pozyskiwanie kapitału (kredyt inwestycyjny)
2.5. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
2.6. Likwidacja przedsiębiorstwa
2.7. Wycena dochodowa przedsiębiorstwa
2.8. Konkursy na kontrakty menedżerskie
3. Biznesplan małego
przedsiębiorstwa
3.1. Układ treści
3.2. Metodologia budowy planu finansowego
3.3. Przykład biznesplanu małego przedsiębiorstwa
4. Biznesplan dużego
przedsiębiorstwa
4.1. Układ treści
4.2. Metodologia budowy planu finansowego
4.3. Ocena finansowa
4.4. Przykład biznesplanu dużego przedsiębiorstwa
5. Biznesplan
przedsięwzięcia inwestycyjnego
5.1. Układ treści
5.2. Metodologia budowy planu finansowego
5.3. Ocena finansowa
5.4. Ocena efektywności inwestycji
5.5. Ocena ryzyka inwestycyjnego
5.6. Przykład biznesplanu przedsięwzięcia inwestycyjnego
Bibliografia
282 strony, miękka oprawa