Książka, którą proponujemy Czytelnikowi, jest bardziej zbiorem wielu pytań
niż odpowiedzi, ale też naszym celem nie było danie gotowych rozwiązań, ale raczej
pewnych wskazówek, jak wyglądają dziś, ale tez jak mogą być zaprojektowane już w
niedalekiej przyszłości nowe praktyki komunikacyjne.
Społeczna przestrzeń mediów, dzięki nowym technologiom i internetowi
wciąż się poszerza, praktycznie z dnia na dzień przynosząc oryginalne, fascynujące
rozwiązania. Zmiany są integralną częścią natury, ale pamiętajmy, że mogą
powodować bardzo różne skutki...
Marek Sokołowski
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ I W stronę nowej filozofii przekazu
Jerzy Jastrzębski
Globalizacja mediów i chaos kulturowy
Małgorzata Góralska
Rewolucja medialna jako czynnik rozwoju komunikacji piśmienniczej
Jadwiga Kwiek
Homo mediensvs "człowiek uniwersalny"
Olga Białek-Szwed
Voyeuryzm medialny nową strategią w komunikacji masowej
Beata Pawlica, Edyta Widawska
Zwykłe ciało to za mało... Medialne wizerunki kobiet i mężczyzn
Joanna Szylko-Kwas
Twórcza postawa dziennikarza źródłem zmian w przekazie medialnym
Izabela Seredocha
Komunikacja w administracji publicznej - perspektywy rozwoju
ROZDZIAŁ II GLOBALNE SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE Mity i rzeczywistość
Bronisław Siemieniecki
Manipulacja w mediach w świecie postmodernistycznym
Andrzej Żebrowski
Społeczeństwo informacyjne - szansę i zagrożenia
Patrycja Batdys
W poszukiwaniu utraconego czasu. Kultura repetycji i czas pamięci w społeczeństwie
informacyjnym
Karina Stasiuk-Krajewska
Media a demokracja. O postrzeganiu roli mediów w społeczeństwie demokratycznym
Jan Kłos
Powrót do kultury socrealizmu?
Małgorzata Biedroń
Globalne społeczeństwo informacyjne z perspektywy rodziny
Beata Kosmalska
Telewizja a globalizacja kultury
Sebastian Fikus
Współczesne manipulacje nastrojami wojennymi
Aneta Duda
(Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy
Piotr Siuda
Wpływ Internetu na rozwój fandomów, czyli o tym, jak elektroniczna sieć rozwija i
popularyzuje społeczności fanów
Marta Więckiewicz
Anonimowość w Internecie. Złudzenie czy rzeczywistość?
ROZDZIAŁ III KOMUNIKACJA SPOŁECZNOŚCI SIECIOWEJ
Adam Ilciów
Internet. Przemiany społeczne i ich konsekwencje
Katarzyna Kopecka-Piech
Konwergencja jako strategia. Charakterystyka konstytutywnych elementów
komunikacji skonwergowanej na przykładzie mobloga
Barbara Ciżkowicz
Ciemne strony sieci
Monika Kaczor
Dialogowość w komunikacji internetowej
Sebastian Skolik
Społeczne tworzenie Wikipedii. Perspektywa aktywnego uczestnika projektu
Krzysztof Stachura
Serwisy społecznościowe w perspektywie światów społecznych
Katarzyna Grabianowska
Rodzaje blogów internetowych
Dorota Suska
Tytuły blogów - perspektywa pragmalingwistyczna
Aneta Przepiórka, Agata Błachnio
Żółte słoneczko, czyli: o czym rozmawiamy w sieci Gadu-Gadu?
Sylwia Seul
Ekspresja emocji w blogu nastolatka
Agnieszka Zwiefka-Chwałek
Drugie życie polityka. O kampaniach politycznych i komunikacji z wyborcami w Second Life
Ilona Biernacka-Ligięza
Rola lokalnych serwisów informacyjnych w kształtowaniu struktur społeczeństwa
informacyjnego
Agnieszka Wierzbicka
Język i zachowania sieciowej społeczności akademickiej
443 stron, B5, miękka oprawa