|
MEDIA POWSZEDNIE
LISOWSKA-MAGDZIARZ M. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 46.20 Twoja cena 43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Infosferę współczesnego człowieka kształtują dzisiaj szerokie paradygmaty
medialne: infotainment, edutainment, democratainment, tabloidyzacja i melodramatyzacja, a
także przystosowanie zawartości mediów do męskiej i kobiecej bazy rodzajowej oraz
podporządkowanie treści i form przekazów medialnych potrzebom rynku reklamowego,
czyniące z reklamy główną zawartość środków komunikacji masowej i ostateczny punkt
odniesienia dla wszystkich innych tekstów w mediach. Ta książka jest próbą opisu
funkcjonowania w polskich mediach tych zjawisk, które nie tylko organizują treść i
formy komunikacji społecznej, lecz także kształtują nasze otoczenie kulturowe i
wymuszają zmiany dostosowawcze na rozmaitych instytucjach społecznych, nawet tych
pozornie nie mających wiele wspólnego z mediami.
Szczególną uwagę zwraca się tu na rolę mediów masowych i wymienionych szerokich
paradygmatów medialnych w życiu przedstawicieli i przedstawicielek polskiej klasy
średniej. Infotainment, edutainment, democratainment, tabloidyzacja, melodramatyzacja i
dostosowanie rodzajowe mediów są przez nich przyjmowane jako konieczne elementy
współczesnego pejzażu medialnego, jednak ich interpretacje każą zadawać ważne
pytania o sens i funkcje środków komunikowania masowego w zmieniającym się polskim
społeczeństwie epoki transformacji systemowej.
Zapis "życia z mediami" polskiej klasy średniej powstał jako rezultat badań
medioznawczych oraz kilkuletnich obserwacji prowadzonych wśród mieszkańców jednej,
przeciętnej ulicy w Krakowie.
430 stron,B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|