ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

USTANAWIANIE AGENDY MEDIA MASOWE I USTANAWIANIE AGENDY OPINIA PUBLICZN


MCCOMBS M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 34.70 Twoja cena  32,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

 

Ustanawianie agendy prezentuje szerokie zastosowanie teorii agenda-setting, doskonale łącząc wyniki pochodzących z różnych demokracji na całym świecie badań, które odnoszą się do roli mediów w procesach opinii publicznej.

Tashio Takeshita, Meji University

 

Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publicznego zainteresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia „świat na zewnątrz i obrazy w naszych głowach”, szczegółowa, empiryczna analiza roli agenda-setting mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce Maxwell McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej. Media masowe na całym świecie w znacznym stopniu wpływają na obrazy spraw publicznych „w naszych głowach”, wpływają również na każdy szczegół tych obrazów. Oprócz analizy wpływu mediów na to, o czym myślimy i w jaki sposób, Ustanawianie agendy omawia również źródła agend mediów, psychologiczne wyjaśnienie oddziaływania na agendę publiczną oraz późniejsze konsekwencje w odniesieniu do postaw, opinii i zachowania.

Ta ważna i wnikliwa książka okaże się nieoceniona dla studentów dziennikarstwa, komunikacji społecznej i politologii, jak również dla tych, którzy interesują się rolą mediów masowych w kształtowaniu i kierowaniu opinią publiczną.

 


 Maxwell McCombs kieruje katedrą J.H.Jones Centennial na Uniwersytecie w Austin,
w Teksasie.


 

Spis treści:

Spis tablic
Przedmowa do wydania polskiego (Bogusława Dobek-Ostrowska)
Wstęp

  1. Oddziaływanie na opinię publiczną
  2. Rzeczywistość a informacje medialne
  3. Jak działa agenda-setting
  4. Dlaczego powstaje agenda-setting
  5. Obrazy w naszych głowach
  6. Atrybuty agenda-setting i uramowienie
  7. Kształtowanie agendy mediów
  8. Konsekwencje agenda-setting
  9. Komunikowanie masowe i społeczeństwo

Epilog
Indeks rzeczowy
Indeks nazwisk


182 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022