ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 25.00 23,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

IDEOLOGIE W SŁOWACH I OBRAZACH


KAMIŃSKA-SZMAJ I. PIEKOT T. POPRAWA M. RED.

wydawnictwo: WYD U WROCŁ , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 25.00 Twoja cena  23,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Oblicza Komunikacji to seria wydawnicza przygotowywana w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego przez językoznawców badających komunikację społeczną. Najważniejszym celem serii jest wypracowanie międzydyscyplinarnych narzędzi pozwalających opisywać wszelkie przejawy i aspekty dyskursu, dlatego kolejne monografie są zwieńczeniem spotkań i dyskusji specjalistów reprezentujących różne dyscypliny naukowe i ośrodki akademickie. Tematyka serii mieści się w ramach szeroko rozumianej komunikacji społecznej, a w polu widzenia autorów znajdują się takie kwestie, jak metodologie badań nad komunikowaniem, ideologizacja języka i innych kodów semiotycznych, mediatyzacja kultury i rzeczywistości społecznej, perswazyjne i manipulacyjne aspekty języka, tekstu i dyskursu.


Spis treści:

 

Wstęp

Teoria – metodologia

JADWIGA PUZYNINA, Ideologia w języku polskim

JERZY BARTMIŃSKI, Wartości i ich profile medialne

MIROSŁAW KARWAT, Cechy myślenia ideologicznego

ELŻBIETA LASKOWSKA, Przywoływanie ideologii w dyskursie

GRAŻYNA HABRAJSKA, Przeżywanie ideologii

ALEKSY AWDIEJEW, Ideologia, postawa a komunikacja

MARCIN KOSIŃSKI, Czy ideologia może być mierzona ankietami?

PIOTR ZEMSZAŁ, Ideologem w dyskursie ideologicznym

MICHAŁ OTROCKI, O “ujawnianiu” ideologii w krytycznej analizie dyskursu – kilka refl eksji

MICHAEL FLEISCHER, Ideologia – jej funkcje komunikacyjne i kognitywne

DANUTA KĘPA-FIGURA, Ideologizacja i “dezideologizacja” komunikacji medialnej

SYLWIA GALANCIAK, Telewizyjna kreacja wspólnoty wyobrażonej

Nauka – edukacja

JERZY JASTRZĘBSKI, Edukacja jako ideologia

MARIAN BUGAJSKI, Ideologiczne podłoże myślenia o języku w dziejach polszczyzny

ANNA WOJCZYŃSKA, Ideologia w kulturowej teorii literatury

MARCIN CZERWIŃSKI, Literatura jako wartość a ideologia

MACIEJ GORCZYŃSKI, Ideologia w literaturze, teorii literatury i “metateorii”

MAŁGORZATA KRZYSZTOFIK, Astrologia jako ideologia totalna na przykładzie polskiej kalendariografi i XVII-wiecznej

AGNIESZKA JANIAK, Ideologia szpitalna wobec śmierci

MICHAŁ SARNOWSKI, Ideologizacja polskich podręczników do nauki języka rosyjskiego – próba rekonesansu

TOMASZ PIEKOT, ANNA ZUREK, Ideologie w podrecznikach do nauczania jezyka polskiego jako obcego

JOANNA DOBROWOLSKA-BIELECKA, Ideologia Szkoły – szkoła ideologii. Pierre’a Bourdieu myśli o Szkole

ANNA MAJ, Konstruktywizm społeczny jako ideologia społeczeństwa sieciowego

KATARZYNA HAGMAJER, Szkoła jako rytuał przejścia i fabryka

Semiosfera

ALICJA NOWAKOWSKA, Semantyka barw w służbie ideologii

JAN FRANCISZEK JACKO, Ewokatywna, sugestywna i perswazyjna funkcja symboli propagujących ideologię

JAN FRANCISZEK JACKO, Ideologie wyrażane przestrzenią. Przykład symboliki wertykalnej

IGOR PIOTROWSKI, Ideologia w varsavianach

KAZIMIERZ WOLNY-ZMORZYŃSKI, Fotografi a dziennikarska jako metoda przekazywania informacji


296  stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022