ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NA RYNKU WARTOŚCI O MEDIACH I ETYCE DZIENNIKARSKIEJ


JASTRZĘBSKI J.

wydawnictwo: WYD U WROC , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Na rynku mediów. O mediach i etyce dziennikarskiej Jerzego Jastrzębskiego to tom szkiców, który zainteresuje nie tylko aktualnych i przyszłych dziennikarzy, ale również - należy mieć nadzieję - liczne rzesze czytelników współczesnej prasy i różne kategorie „konsumentów” mediów wszelakich, a elektronicznych przede wszystkim. Autor z ogromną kompetencją i dużą swadą mówi o kwestiach od lat go pasjonujących; różnych aspektach pracy tych dziennikarzy, którzy w coraz większym stopniu aspirują we współczesnych społeczeństwach do rządu dusz i władzy politycznej: „Urządzają nam umysły i świat wokół nas. Sterują emocjami, zwracają uwagę na problemy globalne i lokalne. Dyktują tematy dyskursów i chcą kształtować nasze opinie. [...] Bawią i straszą. Ogłupiają i uczą. Manipulują i tworzą niezbywalne warunki podmiotowości społeczeństwa, demokracji i wolnego rynku”. A wszystko to w warunkach permanentnie ewoluujących ich zawodowych norm etycznych.
Pasjonująca lektura.


Spis treści:

Wstęp
I. Media, polityka i rynek
Misja, „czwarta władza” czy biznes?
Globalizacja mediów i chaos kulturowy
Ani pierwsza, ani czwarta
Czy współczesna demokracja stanowi zagrożenie dla mediów?
Świat według mediów czy świat według nas?
Prawo do informacji a dostęp do mediów
„Czysta informacja” i PR w mediach
Radio lokalne we Włoszech
II. Aksjologia mediów i etyka dziennikarska
Etyka na sprzedaż, czyli kodeksy dziennikarskie
Etyka dziennikarska i dyskurs cyberetyczny
Etyka dziennikarska i nowe media
Nowe media i stare wartości
Etyka mediów lokalnych
Etyka dziennikarstwa śledczego
Społeczne i kulturowe uwarunkowania dziennikarstwa śledczego
Dziennikarstwo śledcze na medialnym rynku
Chaos, baza danych i internetowe gatunki dziennikarskie


227 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022