|
NA RYNKU WARTOŚCI O MEDIACH I ETYCE DZIENNIKARSKIEJ
JASTRZĘBSKI J. wydawnictwo: WYD U WROC , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 30.00 Twoja cena 28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Na rynku mediów. O mediach i etyce dziennikarskiej Jerzego Jastrzębskiego to tom
szkiców, który zainteresuje nie tylko aktualnych i przyszłych dziennikarzy, ale
również - należy mieć nadzieję - liczne rzesze czytelników współczesnej prasy i
różne kategorie „konsumentów” mediów wszelakich, a elektronicznych przede
wszystkim. Autor z ogromną kompetencją i dużą swadą mówi o kwestiach od lat go
pasjonujących; różnych aspektach pracy tych dziennikarzy, którzy w coraz większym
stopniu aspirują we współczesnych społeczeństwach do rządu dusz i władzy
politycznej: „Urządzają nam umysły i świat wokół nas. Sterują emocjami, zwracają
uwagę na problemy globalne i lokalne. Dyktują tematy dyskursów i chcą kształtować
nasze opinie. [...] Bawią i straszą. Ogłupiają i uczą. Manipulują i tworzą
niezbywalne warunki podmiotowości społeczeństwa, demokracji i wolnego rynku”. A
wszystko to w warunkach permanentnie ewoluujących ich zawodowych norm etycznych.
Pasjonująca lektura.
Spis treści:
Wstęp
I. Media, polityka i rynek
Misja, „czwarta władza” czy biznes?
Globalizacja mediów i chaos kulturowy
Ani pierwsza, ani czwarta
Czy współczesna demokracja stanowi zagrożenie dla mediów?
Świat według mediów czy świat według nas?
Prawo do informacji a dostęp do mediów
„Czysta informacja” i PR w mediach
Radio lokalne we Włoszech
II. Aksjologia mediów i etyka dziennikarska
Etyka na sprzedaż, czyli kodeksy dziennikarskie
Etyka dziennikarska i dyskurs cyberetyczny
Etyka dziennikarska i nowe media
Nowe media i stare wartości
Etyka mediów lokalnych
Etyka dziennikarstwa śledczego
Społeczne i kulturowe uwarunkowania dziennikarstwa śledczego
Dziennikarstwo śledcze na medialnym rynku
Chaos, baza danych i internetowe gatunki dziennikarskie
227 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|