W świecie komunikacji zdegradowanej” to tytuł trzeciego tomu serii “Nowe Media
– Nowe w Mediach”, redagowanej przez Igora Borkowskiego i Aleksandra Woźnego .
Spis treści:
Wprowadzenie
Artykuły
Stanisław Bereoe, Ita dixit Lem
Weronika Madryas-Kowalska, Public relations w BWA Awangarda. Analiza
organizacji szczególnego ryzyka drugiego typu
Katarzyna Krajewska, Milczenie profesora Tutki. Opowiadania Jerzego
Szaniawskiego jako utwory kolektywne
Jędrzej Morawiecki, Wykorzystanie statusu reportera i dokumentalisty
fi lmowego w wykrywaniu mowy ezopowej i struktur niejawnych. Opis metody na podstawie
badań syberyjskiej sekty “Ostatniego Testamentu”
Jerzy Jastrzębski, Społeczne i kulturowe uwarunkowania dziennikarstwa
śledczego
Marek Graszewicz, Dominik Lewiński, Prowokacja czy zaniechanie, czyli
jak policjanci wprowadzili w błąd “Gazetę Wyborczą”
Paweł Urbaniak, O obiektywnooeci w poznaniu reportażowym na
przykładzie twórczooeci Ryszarda Kapuścińskiego
Agnieszka Zwiefka-Chwałek, Wolne oprogramowanie – wolne
publikowanie. Wzajemne relacje i inspiracje
Katarzyna Kopecka-Piech, Kompetencja kreatywnej CMC. Wybrane aspekty
Dorota Sikora, Literatura wobec nowych technologii
Tomasz Król, Efektywność stron internetowych “Rzeczpospolitej” i
“Super Expressu” w oewietle badań Eyetrack III
Arkadiusz Lewicki, Programy neotelewizyjne. Rekonesans
Igor Borkowski, Śmierć dźwignią reklamy. Przypadki medialne
Elżbieta Woźniak-Łojczuk, Zajadając hamburgera i pikantne
skrzydełka kurczaka – rozważania nad przestrzenią fast foodów (McDonald’s i KFC)
Małgorzata Janusiewicz, Czytelnik – współtwórcą utworu, czyli
spodziewana zamiana miejsc. Różne strategie aktywnooeci odbiorcy, wpisane w konstrukcję
i formę utworu, jako zapowiedź rozwoju literatury multimedialnej i hipertekstowej
Adam Szynol, Regionalna prasa codzienna w Polsce ze szczególnym
uwzględnieniem Dolnego Śląska
Adam Szumilak, Fenomen popularności Bridget Jones w świetle studiów
kulturowych
Recenzje
Pierre Albert, La presse française (Marek Bratuń)
Krzysztof Mroziewicz, Dziennikarz w globalnej wiosce (Urszula Glensk)
Tomasz Piekot, Dyskurs polskich wiadomości prasowych (Michał Otrocki)
Andy Green, Kreatywnooeć w public relations (Weronika
Madryas-Kowalska)
300 stron, oprawa kartonowa foliowana