ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWE MEDIA WPROWADZENIE


LISTER M. DOVEY J. GIDDINGS S. GRANT I. KELLY K.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 63.60 Twoja cena  60,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów.

Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo „nowych mediów”, poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunków w badaniach nad mediami.


Autorzy poruszają szeroki wachlarz zagadnień, takich jak: charakterystyka nowych mediów; społeczne i polityczne zastosowania nowych mediów i nowych technik komunikowania się; nowe technologie medialne i ich związek z polityką i globalizacją; nowe media i życie codzienne; teorie interaktywności; symulacja; ekonomia nowych mediów; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robotów i sztucznego życia.


Jon Dovey, Seth Giddings, Kieran Kelly i Martin Lister są pracownikami Instytutu Kultury, Mediów i Dramatu na Wydziale Sztuk Kreatywnych Uniwersytetu Zachodniej Anglii w Bristolu.

Iain Grant jest kierownikiem Instytutu Filozofii na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych tego samego uniwersytetu. 


Spis treści:

Spis ilustracji
Spis studiów przypadku
Biografie autorów
Przedmowa do drugiego wydania
Wstęp
Cel książki
Nasze podejście
Historyczny wymiar książki
Szersze spojrzenie na kulturę i techniką
Układ książki
Jak korzystać z książki
Części książki

Część 1.Nowe media i nowe technologie
1.1 Nowe media: czy wiemy, czym są?
1.2 Charakterystyka nowych mediów: niektóre z kluczowych pojęć
1.3 Zmiana i ciągłość
1.4 Różne ujęcia historyczne
1.5 Kto był niezadowolony ze starych mediów?
1.6 Nowe media: czynnik kształtujący czy kształtowany?
Bibliografia

Część 2.Nowe media i kultura wizualna
2.1 Co się stało z wirtualną rzeczywistością?
2.2 Kultura wirtualna i wizualna
2.3 Cyfrowy świat wirtualny
2.4 Historia immersji
2.5 Perspektywa, aparat fotograficzny, oprogramowanie
2.6 Świat obrazów wirtualnych/obrazy świata wirtualnego
2.7 Kino cyfrowe
Bibliografia

Część 3.Użytkownicy sieci a ekonomia
3.1 Wprowadzenie
3.2 Czym jest Internet?
3.3 Historia badań nad siecią
3.4 Ekonomia a kultura mediów sieciowych
3.5 Ekonomia polityczna
3.6 Społeczne formy nowych mediów
3.7 Ograniczenia wpływów komercyjnych
3.8 Globalizacja, neoliberalizm i Internet
3.9 Wykluczenie cyfrowe
3.10 Wzrosty i spadki w gospodarce informacyjnej
3.11 Prawa własności intelektualnej jako czynniki determinujące i podlegające determinacji
3.12 Muzyka jako nowe medium
3.13 "Długi ogon"
3.14 Wirusy umysłu
3.15 Fragmentaryzacja i konwergencja
3.16 Wiki-światy i Web 2.0
3.17 Internetowe tożsamości i społeczności
3.18 Anonimowość
3.19 Poczucie przynależności
3.20 Życie w interfejsie
3.21 Internet a sfera publiczna
3.22 Zawartość tworzona przez użytkowników: teraz każdy jest fanem
3.23 YouTube i media posttelewizyjne?
3.24 Podsumowanie
Bibliografia

Część 4.Nowe media w życiu codziennym
4.1 Życie codzienne w cyberprzestrzeni
4.2 Życie codzienne w zmediatyzowanym domu
4.3 Technika w życiu codziennym
4.4 Codzienność człowieka postludzkiego: nowe media i tożsamość
4.5 Gry
4.6 Podsumowanie: codzienna cyberkultura
Bibliografia

Część 5.Cyberkultura: technologia, natura i kultura
Wstęp
5.1 Cyberkultura i cybernetyka
5.2 Ponowne spojrzenie na determinizm: fizykalizm, humanizm i technologia
5.3. Technologie biologiczne - historia automatów
5.4 Teorie cyberkultury Bibliografia
Glosariusz
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy


658 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022