Pomost medialny
Rola mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji
polsko-niemieckich
Książka systematyzuje wyniki badań empirycznych oraz
rozważań teoretycznych podejmowanych przez obie autorki, dotyczących roli mediów w
międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich.
Jej głównym celem jest uzupełnienie istniejącej w polskich
badaniach luki w systematycznych badaniach empirycznych dotyczących medialnego wizerunku
Polski i Polaków w mediach niemieckich oraz wizerunku Niemiec i Niemców w mediach
polskich. Wyniki tych badań (zestawione z wynikami badań opinii) mogą się stać
rzetelną podstawą do formułowania wniosków na temat związków pomiędzy treścią
przekazu mediów a procesem kształtowania, utrwalania czy też zmian stereotypów
narodowych, a dzięki temu być pomocne w nakreśleniu roli mediów we współczesnych
stosunkach miedzy oboma krajami.
Zauważalną cechą polskiej nauki o komunikowaniu ostatniej dekady jest dominacja prac o
charakterze teoretyczno-deskryptywnym, nastawionych na popularyzację bądź odwoływanie
się do badaczy zachodnich, głównie anglosaskich. Pomost medialny może być
pierwszą w polskiej literaturze przedmiotu książką traktującą o roli mediów w
międzynarodowym komunikowaniu politycznym, wykorzystującą rezultaty badań empirycznych
przeprowadzonych przez obie autorki.
Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Oniszczuka
200 stron, B5, oprawa miękka