Monografia zawiera najbardziej wartościowe , w opinii recenzentów, artykuły naukowe
powstałe jako rozwinięcia referatów wygłoszonych na VII Konferencji Uniwersytet
Wirtualny (2007r.).
Artykuły dotyczą zagadnień z czterech działów :
ogólnych problemów e-nauczania ( w tym filozoficznego podejscia do
organizacji e-nauczania w uczelniach wyzszych),
jakosci i efektywnosci e-nauczania ( w tym ekonomicznych aspektów prowadzenia e-szkolen w
firmach),
metodologii ksztalcenia przez Internet i rozwiazan technicznych,
przykładów dobrej praktyki
Ksiazka skierowana do tych, którzy wprowadzaja e-nauczanie do szkól i
wyzszych uczelni, a takze pracownikom firm zajmujacych sie szkoleniem kadr.
Wstęp
LeszekRrudak
Jak osiągnąć w systemach e-nauczania ideał jedności kształcenia i
wychowania?
Ryszard Tadeusiewicz
część I OGÓLNE PROBLEMY E-EDUKACJI
Uniwersytety otwarte i wirtualne w Europie
Bogdan Galwas
Czy potrzebne są katedry e-edukacji?
Anna K. Stanisławska-Mischke
Jaki kurs internetowy jest atrakcyjny i dla kogo? Rola osobowości, formy
e-edukacji oraz sposobów komunikacji
Dorota król, Aneta Mieszkowska
E-nauczanie jako strategia pozyskiwania kapitału intelektualne dla firmy
Jerzy Kisielnicki, Olga Sobolewska
część II JAKOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ E-NAUCZANIA
Zakres i standardy oceny jakości e-kursów
Maria Zając, Anna K. Stanisławska-Mischke
Konstruktywistyczne cechy technik nauczania na odległość na przykładzie kursu
mieszanego na platformie Moodle
Sylwia Kossakowska-Pisarek
Czynniki dydaktyczne a efektywność kształcenia wspieranego technologią
internetową
Roksana Neczaj-Świderska
Efektywność e-nauczania jako formy doskonalenia zawodowego nauczy cieli
Przemysław Bąbel
część III METODYCZNO-TECHNICZNE ASPEKTY E-EDUKACJI
Personalizacja kursów e-nauczania w oparciu na algorytmach agendowych
Łukasz Rauch, Krzysztof Andrelczyk, Jan Kusiak
Wstęp do automatycznego oceniania zadań otwartych
Leszek Rudak
E-Fiszka w Moodle - model systemu Leitnera w e-nauczaniu
Leszek Rudak, Anna Żukowska
część IV PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK
Hybrydowy model zajęć laboratoryjnych z chemii ogólnej z wykorzystaniem
platformy Moodle
Witold Żukowski, Jerzy Baron
Internatowy kurs algebry z geometrią analityczną
Przemysław Kajetanowicz, Włodzimierz Salejda, Jędrzej Wibrzejewski
Wirtualna przestrzeń e-nauczania
Anna Danielewska-Tułecka, Jan Kusiak
216 stron, B5, oprawa miękka