ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA GLOBALNE


FLEW T.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media globalne stanowią całościowy i aktualny przegląd zagadnień związanych z produkcją i odbiorem mediów na całym świecie.

Poruszane w książce zagadnienia obejmują:

  • historyczny rozwój nowych mediów oraz zmiany, jakie nastąpiły w sektorze mediów za sprawą globalizacji;
  • różnice pomiędzy funkcjonowaniem usług medialnych na poszczególnych rynkachregionalnych i narodowych;
  • sposoby adaptacji na świecie takich programów, jak Big Brother czy Milionerzy, oraz czynniki lingwistyczne i kulturowe wpływające na odbiór formatów tych programów;
  • zakres i funcjonowanie regulacji dotyczących globalnych organizacji medialnych.

Terry Flew jest profesorem nadzwyczajnym i dyrektorem studiów podyplomowych w Katedrze Przemysłów Kreatywnych na Uniwersytecie Technologii Queensland w Brisbane, w Australii.


Spis treści:

Spis rysunków, tabel i analiz
Przedmowa
Podziękowania

1 Wprowadzenie do globalnych mediów: podstawowe pojęcia
Media i władza
Rynki medialne: odbiorcy, reklamodawcy, finansowanie i treści
Organizacje medialne i polityka medialna
Media i kultura
Nowe technologie medialne
Media w przestrzeni: media globalne

2 Teorie globalnych mediów
Wstęp
Krytyczna ekonomia polityczna
Studia kulturowe
Instytucjonalizm, korporacje medialne i polityka publiczna
Nowe spojrzenie na kompetencje państwa: badania polityki kulturalnej
Geografia kulturowa i gospodarcza
Teorie silnej globalizacji i ich przedstawiciele
Teorie silnej globalizacji: krytyka

3 Globalizacja i globalne korporacje medialne
Wprowadzenie: globalizacja i media
Krytyczna ekonomia polityczna i globalne media
Przeciw tezie o globalizacji mediów
Przeciw tezie o globalizacji mediów: instytucjonalizm i teorie gospodarcze
Przeciw tezie o globalizacji mediów: "wskaźnik transnarodowości"
Komisji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD)
Nowe teorie globalizacji a inwestycje zagraniczne z perspektywy geografii gospodarczej

4 Globalne media, gospodarka oparta na wiedzy i nowa konkurencja
Wprowadzenie
Gospodarka oparta na wiedzy
Nowa konkurencja
Organizacja sieciowa
Klastry i geografia gospodarcza przewagi konkurencyjnej
Globalne sieci produkcyjne
Globalizacja i trwałe, społeczne zakorzenienie relacji rynkowych
Asymetryczna współzależność i rekonwersja kulturowa: różne spojrzenia na płaszczyzny globalne i lokalne
Ponowna ocena imperializmu kulturowego z perspektywy kulturowej i gospodarczej
Globalizacja centrów produkcji medialnej: "wyścig do dna" czy transfer technologii kulturalnych?

5 Globalne kultury medialne
Wprowadzenie: cztery ujęcia kultury
1. Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie
2. Kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne
3. Kultura jako kapitał
4. Kultura jako dyskurs polityczny
Na styku różnych koncepcji kultury
1 i 2: Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie/kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne
1 i 3: Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie/kultura jako kapitał
1 i 4: Kultura jako wspólne doświadczenie bezpośrednie/kultura jako dyskurs polityczny
2 i 4: Kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne/ kultura jako dyskurs polityczny
2 i 3: Kultura jako zapośredniczone komunikowanie symboliczne/ kultura jako kapitał
3 i 4: Kultura jako kapitał/kultura jako dyskurs politycznyl80
Kultura i obywatelstwo
Globalna kultura, tożsamość i hybrydowość

6 Od suwerenności do oprogramowania: narodowe polityki medialne w erze globalnych mediów
Wprowadzenie: poza kulturę narodową?
Polityka medialna a państwo regulacyjne
Polityka kulturalna a państwo ochronne: zwyczajny wymiar państwa
Ograniczenia polityki kulturalnej w kontekście współczesnych globalnych mediów
Polityka wobec przemysłów kreatywnych a państwo wspomagające
Polityka kulturalna na szczeblu subnarodowym: kreatywne miasta i kreatywne klastry
Polityka medialna i kulturalna na szczeblu ponadpaństwowym: umowy o wolnym handlu, różnorodność kulturowa i globalne społeczeństwo obywatelskie
Światowy Szczyt Społeczeństwa Informacyjnego
Zakończenie: raz jeszcze o teoriach globalnych mediów
Znaczenie globalizacji mediów
Gospodarka oparta na wiedzy i przemysły kreatywne: różne koncej globalnych mediów
Polityka globalizacji a polityka medialna: poza entuzjazm i krytykę

Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy


306 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022