Kolejny tom z serii Teorie komunikacji i mediów, przygotowany do druku przez
Marka Graszewicza i Jerzego Jastrzębskiego, jest zbiorem rozmaitych artykułów z obszaru
teorii komunikowania oraz przyczynków koncentrujących się na analizie materiału
empirycznego zgodnie z przyjętymi założeniami teoretycznymi.
Marek Graszewicz, Maurycy Graszewicz, Dominik Lewiński
O społeczno-komunikacyjnych konsekwencjach niedualizmu
Michael Fleischer
Komunikacja konstruktywistycznie, czyli dlaczego tradycyjne koncepcje komunikacji
są nieadekwatne
Łukasz Afeltowicz
Instrumenty, modele i symulacje: o poznawczych funkcjach materialnych artefaktów
w nauce
Adam Pawłowski
Realizm czy konstruktywizm poznawczy? Wielki spór epistemologiczny w perspektywie
lingwistycznej
Michał Wróblewski
Komunikacja i ideologia: Gramsci, Althusser, Hali
Danuta Kęp a-Figura
Istota fatyczności a komunikacja medialna
Jacek H. Kołodziej
"Wartości europejskie" jako społeczna konstrukcja
Łukasz Afeltowicz, Bartosz Pilitowski
Możliwość zastosowania eye trackingu (ETR) jako interfejsu człowiek-komputer w
przestrzeniach publicznych: na przykładzie systemów Digital Signage i kiosków
interaktywnych
Karolina Lachowska
Terroryzm jako zjawisko komunikacyjne
Agnieszka Kucharska
Wpływ socjalizacji na procesy komunikacyjne z uwagi na kompetencje społeczne ich
użytkowników
Annette Siemes
Liczby w mediach: rola i funkcja rzeczywistości liczb w komunikacji medialnej
-wyniki badania empirycznego
Marcin Pielużek
Teorie radykalnych mediów alternatywnych
Jerzy Biniewicz
Dyskurs naukowy w obrazie świata zarysowanym na stronie internetowej portalu
internetowego
Anna Łach
Działania autoprezentacyjne podejmowane w perytekście edytorskim publikacji
naukowych jako wymiar mediatyzacji nauki
Radosław Sojak
Dyskusja po filmie Towarzysz generał. Próba analizy zdyscyplinowanej
Filip Gołębiewski, Wojciech Walczak
Siła przykrywki. O dyskursywnej mocy zarządzania przestrzenią internetową
Paweł Nowak
Archetypy marketingowe jako zasada retorycznej organizacji tekstów medialnych i
reklamowych
Magdalena Piechota
Działania edurozrywkowe w telewizji
Grażyna Stachyra
Fonosfera - komunikowanie rzeczywistości w radiu
Marek Jeziński
Internet jako przestrzeń dźwiękowego dialogu. Muzyczne blogspoty - sieciowa
konsumpcja muzyki (nie tylko) popularnej
Marta Dorenda
Kopia bez oryginału. Bez-polityczność przekazów w polskich kampaniach
wyborczych
Barbara Brodzińska-Mirowska
Profesjonalizacja komunikowania politycznego w ujęciu teoretycznym
Łukasz Wojtkowski
Wydarzenia medialne amerykańskiej kampanii prezydenckiej 2008 roku
Łukasz Śmigieł
Wybrane strategie promocji książek w Polsce i na świecie z wykorzystaniem
nowych mediów
Adam Szynol
Problemy definicyjne mediów lokalnych
Paweł Gregorczyk
Telewizja Silesia - nowy gracz na rynku mediów regionalnych
Łukasz Śmigieł
Opowiadanie historii - narzędzie wpływu w komunikacji z odbiorcą
426 strony, oprawa miękka