ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRODUKCJA RADIOWA


MCLEISH R.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 41.60 Twoja cena  39,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wydawany od ponad 25 lat, klasyczny podręcznik poświęcony problematyce produkcji radiowej, z którego skorzystało całe pokolenie dziennikarzy radiowych.

Książka jest nieodzowną pomocą dla osób zajmujących się produkcją radiową, gdyż obejmuje wszystkie jej aspekty: od technik operacyjnych i metod pracy producenta do przeprowadzania wywiadów i pisania tekstów do radia, tworzenia reklam, serwisów informacyjnych, audycji z telefonicznym udziałem słuchaczy, magazynów, reportaży i słuchowisk.

Nowe wydanie uzupełnione zostało o cyfrowe techniki produkcji i opis nowoczesnych metod pracy.

Podręcznik zawiera nowe i uaktualnione informacje z takich dziedzin, jak:

• Cyfrowe techniki produkcji: montaż komputerowy, cyfrowa rejestracja dźwięku, radio cyfrowe.
• Służba publiczna i jakość audycji.
• Etyka, szczególnie w przedstawianiu informacji.
• Tworzenie słuchowisk i uzupełnianie ich prostymi, lecz sugestywnymi efektami akustycznymi.
• Zarządzanie rozgłośnią.
• Układanie ramówki i ocena audycji.
• Tworzenie relacji poza studiem.


Na rynku można znaleźć wiele praktycznych podręczników, żaden jednak nie łączy opisu i wyjaśnienia funkcjonowania radia w równie efektywny sposób.

Broadcast Magazine

Wyjątkowo dobrze napisana, dokładna i przydatna książka.

Bill Dorris, wykładowca w School of Communications, Dublin City University, Irlandia


Robert McLeish – producent radiowy, dyrektor działu szkoleń w BBC, niezależny konsultant i instruktor. Prowadził kursy i szkolenia z zakresu zarządzania produkcją w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Stanach Zjednoczonych. Był też doradcą w wielu małych rozgłośniach w krajach rozwijających się.


Spis treści:

  1. Charakterystyka radia
  2. Studio radiowe
  3. Etyka
  4. Pisanie „dla ucha"
  5. Informacje - założenia i praktyka
  6. Wywiad
  7. Sonda uliczna
  8. Zapowiedzi, łączniki, zejściówki
  9. Przedstawianie wiadomości
  10. Dyskusja
  11. Rozmowy telefoniczne
  12. Udział słuchaczy
  13. Programy muzyczne
  14. Audycje i magazyny sekwencyjne (bloki programowe)
  15. Tworzenie reklam
  16. Transmisje spoza studia
  17. Komentarz
  18. Nagrywanie muzyki
  19. Słuchowiska radiowe
  20. Audycje dokumentalne i reportaż
  21. Praca producenta
  22. Producent wykonawczy (zarządzający stacją radiową)
  23. Ocena audycji
  24. Szkolenia

Strony internetowe
Słowniczek
Wybrane lektury dodatkowe
Indeks


398 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022