Wydawany od ponad 25 lat, klasyczny podręcznik poświęcony problematyce produkcji
radiowej, z którego skorzystało całe pokolenie dziennikarzy radiowych.
Książka jest nieodzowną pomocą dla osób zajmujących się produkcją
radiową, gdyż obejmuje wszystkie jej aspekty: od technik operacyjnych i metod pracy
producenta do przeprowadzania wywiadów i pisania tekstów do radia, tworzenia reklam,
serwisów informacyjnych, audycji z telefonicznym udziałem słuchaczy, magazynów,
reportaży i słuchowisk.
Nowe wydanie uzupełnione zostało o cyfrowe techniki produkcji i opis nowoczesnych
metod pracy.
Podręcznik zawiera nowe i uaktualnione informacje z takich dziedzin, jak:
• Cyfrowe techniki produkcji: montaż komputerowy, cyfrowa rejestracja
dźwięku, radio cyfrowe.
• Służba publiczna i jakość audycji.
• Etyka, szczególnie w przedstawianiu informacji.
• Tworzenie słuchowisk i uzupełnianie ich prostymi, lecz sugestywnymi efektami
akustycznymi.
• Zarządzanie rozgłośnią.
• Układanie ramówki i ocena audycji.
• Tworzenie relacji poza studiem.
Na rynku można znaleźć wiele praktycznych podręczników, żaden jednak nie
łączy opisu i wyjaśnienia funkcjonowania radia w równie efektywny sposób.
Broadcast Magazine
Wyjątkowo dobrze napisana, dokładna i przydatna książka.
Bill Dorris, wykładowca w School of Communications, Dublin City University, Irlandia
Robert McLeish – producent radiowy, dyrektor działu szkoleń w BBC,
niezależny konsultant i instruktor. Prowadził kursy i szkolenia z zakresu zarządzania
produkcją w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Stanach Zjednoczonych. Był
też doradcą w wielu małych rozgłośniach w krajach rozwijających się.
Spis treści:
- Charakterystyka radia
- Studio radiowe
- Etyka
- Pisanie „dla ucha"
- Informacje - założenia i praktyka
- Wywiad
- Sonda uliczna
- Zapowiedzi, łączniki, zejściówki
- Przedstawianie wiadomości
- Dyskusja
- Rozmowy telefoniczne
- Udział słuchaczy
- Programy muzyczne
- Audycje i magazyny sekwencyjne (bloki programowe)
- Tworzenie reklam
- Transmisje spoza studia
- Komentarz
- Nagrywanie muzyki
- Słuchowiska radiowe
- Audycje dokumentalne i reportaż
- Praca producenta
- Producent wykonawczy (zarządzający stacją radiową)
- Ocena audycji
- Szkolenia
Strony internetowe
Słowniczek
Wybrane lektury dodatkowe
Indeks
398 stron, B5, oprawa miękka