ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIENNIKARSTWO A LITERATURA W XX I XXI WIEKU PODRĘCZNIK AKADEMICKI


WOLNY-ZMORZYŃSKI K. FURMAN W. SNOPEK J. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku to podręcznik przeznaczony dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej do przedmiotu Główne nurty kultury światowej i polskiej XX i XXI wieku na studiach drugiego stopnia.

Zawarte w nim teksty mówią nie tylko o literackich korzeniach dziennikarstwa, ale także o jego powinowactwach z literaturą; o tym, jak literatura wpływa na rozwój dziennikarstwa i jak dziennikarstwo oddziałuje na literaturę. Dziennikarstwo i literatura były i są w dużym stopniu zależne od siebie. Prasa, radio, telewizja, a potem internet nie pojawiły się nagle, jak meteor. Wszystkim tym rodzajom dziennikarstwa podstawy rozwoju dała literatura, która – mimo że jest starsza, a w związku z tym dużo dojrzalsza – od dziennikarstwa też czegoś się uczy i wiele korzysta. Co najważniejsze jednak – literatura i dziennikarstwo mają służyć odbiorcy i różnymi sposobami pomagać mu zrozumieć świat.


Spis treści:

Słowo wstępne

ZAGADNIENIA OGÓLNE - KWESTIE TEORETYCZNE
Maryla Hopfinger
Współczesne przemiany literatury a dziennikarstwo.
Prasa, radio, telewizja, internet
Jerzy Jastrzębski
Dziennikarstwo jako literatura XXI wieku
Jerzy Snopek
Pisarstwo - dziennikarstwo. Wzajemne relacje. Uwagi wstępne
Karina Stasiuk-Krajewska
Tożsamościowe problemy współczesnego dziennikarstwa

MIĘDZY LITERATURĄ A DZIENNIKARSTWEM
Andrzej Kaliszewski
Literatura XX i XXI wieku w kształceniu dziennikarzy.
Zarys problemu
Maciej Kawka
Literacki i dziennikarski punkt widzenia. Od reportażu do tabloidu
Zbigniew Bauer
Dziennikarstwo "gonzo": epizod czy trwały trend w dziennikarstwie?
Jacek Dąbała
Literatura wobec pragmatyki warsztatu dziennikarskiego
Grażyna Maroszczuk
"Być może trafi się ciekawa rozmowa". Uwagi na marginesie dwuautorskich form autobiograficznych
Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Między postdziennikarstwem a postliteraturą. Trylogia Millenium, Kalie Blomąuist i nowa definicja wiarygodności dziennikarskiej w kulturze konwergencji
Wojciech Furman
Literatura czy dziennikarstwo? Uwagi o reportażach prasowych wyróżnionych w konkursie Grand Press 2008
Dominika Szmyt
Wpływ współczesnego dziennikarstwa na najnowszą polską dramaturgię
Alicja Myśliwiec
Niegrzeczne dzieci eteru i druku. Czy język buntu jest wspólnym mianownikiem dla pisarek młodego pokolenia i radia sformatowanego?
Olga Białek-Szwed
Elementy naturalizmu we współczesnej polskiej prasie masowej

POGRANICZA
Leon Dyczewski
Pamięć przeszłości w mediach
Małgorzata Czapiga
Oralność technologicznie kontrolowana
Judyta Perczak
Rola marki towarowej w Jeżycjadzie Małgorzaty Musierowicz.
Tło powieściowe czy product placement?
Paulina Koszowska-Nowakowska, Franek Renucci
Tekst w dobie internetu. Problem intertekstualności oraz lektury hipertekstualnej we Francji
Monika Marta Przybysz
Narracja, która sprzedaje, czyli opowieść o światach i o narracji w reklamie

Indeks nazwisk


240 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022