ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA I KOŚCIÓŁ POLITYKA INFORMACYJNA KOŚCIOŁA


PRZYBYSZ M. MARCYŃSKI K. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"W demokratycznym kraju oczekuje się transparentności działań od wszystkich instytucji społecznych - od instytucji kościelnych oczekuje się więcej: ludzie chcą wierzyć, że ci, którzy przestrzegają przed grzechem sami umieją się tego grzechu ustrzec i nie kłamią, by krzywdzić innych ludzi. Media kościelne oraz media piszące o Kościele będą prezentowały ten temat z różnych perspektyw i trudno byłoby znaleźć tu wspólną płaszczyznę, ale można starać się zrozumieć powody takiego postępowania.

Teksty tej książki dostarczają wiele ciekawych ocen jak i sugestii postępowania dla ludzi mediów katolickich i z tego powodu zasługują na publikację. Mogą być one także ważnym informatorem dla czytelników spoza środowiska dziennikarstwa katolickiego, gdyż prezentują opinie o funkcjonowaniu współczesnych mediów w Polsce wypowiadane przez osoby, które doskonale znają analizowany przez siebie temat. Można oczekiwać, iż publikacja będzie ważną lekturą dla wielu dziennikarzy, prasoznawców, studentów dziennikarstwa, analityków mediów jak i działaczy politycznych i społecznych zainteresowanych polityką informacyjną Kościoła."

prof. dr hab. Jerzy Olędzki


Spis treści:

Wstęp

MONIKA PRZYBYSZ, KRZYSZTOF MARCYŃSKI SAC
Prześwietlanie Kościoła. Prolog
STANISŁAW DZIEKOŃSKI
Media w komunikacji wiary - uwagi wstępne

CZĘŚĆ PIERWSZA: INFORMACJA W KOŚCIELE

KRZYSZTOF MARCYŃSKI
Kościół na informacyjnej autostradzie
MONIKA PRZYBYSZ
Obieg informacji w Kościele
MARCIN PRZECISZEWSKI
Katolicka Agencja Informacyjna. Podstawowe zasady relacji z mediami
MAREK ROBAK
Mikropolityka informacyjna Kościoła w sieci

CZĘŚĆ DRUGA: KOŚCIÓŁ W MEDIACH

KAZIMIERZ NYCZ
Uczymy się korzystać z mediów
JÓZEF KLOCH
Informacje prasowe o finansach Kościoła. Analiza treści "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej"
KAROL KLAUZA
Między symbolizmem i diabolizmem w radio
GRZEGORZ ŁĘCICKI
Kościół w eterze. W dwadzieścia lat po upadku komunizmu
ANDRZEJ ADAMSKI
Kościół ma "dobrą prasę"? Stan prasy katolickiej w Polsce

CZĘŚĆ TRZECIA: MEDIA W KOŚCIELE

ROBERT NĘCEK
Pięć prawd medialnych
MICHAŁ DROŻDŻ
Zasady obecności Kościoła w mediach
PIOTR DRZEWIECKI
Edukacja medialna w Kościele
ELŻBIETA GRZYBOWSKA
Rzecznik prasowy w instytucji kościelnej

Biogramy


184 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022