ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 27.80 26,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA A INTEGRACJA EUROPEJSKA


SASIŃSKA-KLAS T, HESS A. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 27.80 Twoja cena  26,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przygotowania do wstąpienia Polski do Unii Europejskiej sprawiły, że media w naszym kraju stanęły w obliczu licznych zadań i wyzwań. Na środkach masowego komunikowania spoczęła odpowiedzialność za dostarczanie obywatelom wiedzy o UE; jednocześnie wokół wszystkich problemów, korzyści i obaw, wiążących się z akcesją Polski do struktur zjednoczonej Europy. Odgrywając - z większym lub mniejszym sukcesem - rolę edukacyjną oraz kształtując opinię publiczną, media pozwoliły jednocześnie na ujawnienie się społecznych nadziei i niepokojów związanych z planowanym przełomem. Prasa, radio, telewizja, Internet znalazły się w centrum społecznych procesów i przemian poznawczych, jakie pociąga za sobą wejście Polski do UE.

Odpowiedzi na pytanie, czy i jak polskim mediom udaje się sprostać temu zadaniu, a także konfrontacji ich roli w procesach akcesyjnych z rolą, jaką odegrały w nich systemy medialne w krajach, które procesy integracyjne mają już za sobą, poświęcona jest niniejsza praca zbiorowa, przygotowana przez autorów z Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.


Spis treści:

Słowo wstępne
Tomasz Goban-Klas Polska chata w globalnej wiosce
Roman Bartoszcze Rola komunikowania masowego

Część pierwsza SYSTEMY MEDIALNE WYBRANYCH PAŃSTW EUROPEJSKICH

Roman Bartoszcze Europejskie systemy medialne ("wprowadzenie)
Lucyna Słupek Rynek mediów w Wielkiej Brytanii. Wybrane zagadnienia
Teresa Sławińska Media regionów? Cechy charaktery styczne francuskiego systemu medialnego
Maria Magoska Kultura polityczna we Włoszech. Fenomen Silvio Berlusconiego
Agnieszka Hess Tańcowały dwa Michały... Podobieństwa, różnice i wzajemne przenikanie rynków medialnych Niemiec i Austrii
Beata Klimkiewicz Medialna przestrzeń przepływów? Podobieństwa i różnice reformy medialnej w Polsce, Czechach i Słowacji

Część druga OPINIA PUBLICZNA I ROLA MEDIÓW W PROCESIE INTEGRACJI

Teresa Sasińska-Klas Stosunek Polaków do Unii Europejskiej przed i po referendum unijnym (w świetle badań opinii publicznej)
Marek Świerczyński Polskie media w kampanii przed- i poreferendalnej
Małgorzata Lisowska-Magdziarz Niech tyje lepszy świat? Polski intemauta myśli o Europie
Weronika Głownia-Świerczyńska Rola telewizji publicznej w procesie integracji Polski z Unią Europejską
Andrzej Wojnach Dekonstrukcja czy mitologizacja Europy?
Ewa Nowińska Dziennikarz "wyjęty spod prawa", czyli "prawo do błędu"
Katarzyna Pokoma-Ignatowicz Etyka we współczesnym polskim dziennikarstwie

Zakończenie
Nota o autorach


198 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022