ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

IDEOLOGIE CODZIENNOŚCI


KAMIŃSKA-SZMAJ I. PIEKOT T. POPRAWA M. RED.

wydawnictwo: WYD UN WROC , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 40.50 Twoja cena  38,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ideologie codzienności to druga książka serii Oblicza Komunikacji poświęcona problemom ideologii.

Wrocławscy lingwiści zaprosili do udziału w niej reprezentantów różnych dziedzin wiedzy, których artykuły (w sumie 33 teksty) tworzą interdyscyplinarną perspektywę badań relacji zachodzących w obszarze język – komunikacja – ideologia.

Prace składające się na tom, zebrane w czterech grupach tematycznych: Polityka – media – społeczeństwo, Religia, Reklama oraz Płeć w kulturze masowej, są cennym przyczynkiem w dyskusji nad rolą ideologii i mediów we współczesnej kulturze.


Spis treści:

Wstęp

Polityka i media

JERZY BARTKOWSKI, Ideologia populistyczna a lokalne ruchy wyborcze
JERZY BINIEWICZ, Figura wroga we współczesnym dyskursie publicznym
KAMILA BISKUPSKA, "Ocet" i "Teleranek", czyli o pamięci społecznej w dyskursie współczesnych trzydziestolatków
ANNA DĄBROWSKA, Zacieranie granic między sferą prywatną i publiczną. Seksafera w "Samoobronie"
JAROSŁAW KLEBANIUK, Prawicowy autorytaryzm - orientacja osobowościowa i predykator preferencji politycznych
PIOTR KULAS, Konserwatyzm, liberalizm i resentymenty
KRZYSZTOF NOWAKOWSKI, Ewolucja debaty publicznej - od propagandy do komunikacji społecznej
MARTA RAKOCZY, Ideologia liberalizmu w ujęciu Richarda Rorty'ego
RAFAŁ RIEDEL, Demokracja medialna
DOROTA SAJEWSKA, Teatr jako fetysz. Ideologia - polityka - estetyka we współczesnym teatrze polskim
MAGDALENA STECIĄG, Struktury konceptualne w rożnych politycznych orientacjach dyskursywnych (na przykładzie exposés premierów)
ANNA SZEWCZYK, Funkcje metafor potocznych w tekstach prasowych o polityce
ARKADIUSZ ŚCIEPURO, "Przyj dziewczyno, przyj do sukcesu", czyli Różewiczowska krytyka ochlokracji

Reklama

AGNIESZKA DYTMAN-STASIEŃKO, "Kultura zachciankowa" a polski antykonsumpcjonizm
MICHAŁ GRECH, AGNIESZKA KSIĄŻEK, ANNA PRZYBORSKA-BORKOWICZ, Dyskurs firm i instytucji - konstrukcja rzeczywistości
DOMINIK LEWIŃSKI, Komunikacja marketingowa a ideologia. Rzecz o kulturalizacji rynku


339 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022