"Niniejszą pracę cechuje różnorodny dobór tematów, oscylujących
wokół kwestii funkcjonowania mediów i kreowania ich zawartości, zaczerpniętych z
subdyscyplin, tj.: ekonomika mediów i zarządzanie w mediach, komunikowanie polityczne,
polityka medialna, prawo mediów."
Ze Wstępu
WSTĘP
Część I ASPEKTY PRAWNE
Ryszard Chruściak
Polityka medialna jako kompetencja organów państwa
Jacek Sobczak
Fetysz wolności prasy
Lucyna Szot
Służba społeczeństwu, państwu czy właścicielowi
Joanna Bukowska
Cześć człowieka jako kategoria prawna
Joanna Taczkowska
Funkcje i zadania autoryzacji wypowiedzi
Katarzyna Skubisz-Kępka
Przymusowa publikacja wyroków w środkach społecznego przekazu
Ksenia Kakareko
Prawne uregulowania funkcjonowania telewizji na Białorusi
Część II ASPEKTY EKONOMICZNE
Bogusław Nierenberg
Zarządzanie mediami - definiowanie pojęć
Jan Beliczyński
Rozwój organizacji radiowej w warunkach konwergencji medialnej
Robert Dziemba
Abonament a realizacja misji publicznej. Finansowanie mediów publicznych w procesie
politycznego klinczu
Tomasz Kopczyński
Produkt przedsiębiorstwa medialnego - istota i implikacje w zakresie zarządzania
Katarzyna Drogowska
Zarządzanie treścią newsa a typ kreowanej wspólnoty - analiza noworocznych serwisów w
TVN24
Część III ASPEKTY POLITYCZNE
Piotr Pawełczyk
Osobowość jako źródto władzy w warunkach demokracji masowej
Mirosław Karwat
Manipulacyjne formy komunikacji politycznej
Alicja Jaskiernia
Propaganda jako czynnik oddziałujący na wyborczy proces decyzyjny i legitymizację
władzy
Łukasz Wojtkowski
Media masowe w procesie mediafyzacji polityki
Aleksandra Seklecka
Polityka medialna rządu Donalda Tuska
Łukasz Bartosik
Tabloidyzacja sposobu przedstawiania polityki i polityków w dzienniku "Fakt"
Dorota Żuchowska-Skiba, Maria Stojkow
Karnawalizacja polityki. Śmiech jako narzędzie kontroli i krytyki władzy w mediach
Wojciech Peszyński
Amerykanizacja dyskursu wyborczego na przykładzie polskich kampanii parlamentarnych
2001-2007
Agnieszka Kampka
Rytualne nie popierani - strategie komunikacyjne posłów opozycji
Barbara Brodzińska-Mirowska
Jak skutecznie utrzymać wyborcę? Marketing międzywyborczy jako przejaw
profesjonalizacji komunikowania politycznego
Marek Sokołowski
Między skandalem a spektaklem. Media wobec olsztyńskiej "seksafery". Studium
przypadku
Agnieszka Łukasik-Turecka
Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005
roku. Analiza dzienników: "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita"
SUMMARY
490 stron, B5, oprawa miękka