"Dwadzieścia lat po czerwcowych wyborach do Sejmu i Senatu w 1989 roku -
kiedy to Polacy znaleźli się w nowej rzeczywistości z poczuciem zwycięstwa nad
rządami autorytarnymi - prasoznawcy zastanawiają się nad problemami wolności mediów,
pracą dziennikarzy i skutecznością ich działań."
(ze Wstępu)
MEDIA DLA ODBIORCÓW
JANINA HAJDUK-NIJAKOWSKA
Media dla odbiorcy, odbiorca w mediach
JACEK DABAŁA
Wpływ widzów na styl informacji telewizyjnych
JOANNA SZYLKO-KWAS
Kto tu jest gwiazdą? - rola dziennikarza na przykładzie rozmów telewizyjnych
MAREK PALCZEWSKI
Nowy paradygmat newsa, infotainment i tabloidyzacja na przykładzie telewizyjnych
serwisów informacyjnych (Wiadomości TVP i Fakty TVN)
JACEK SKORUS
Technologiczne uwarunkowania informacji telewizyjnej
TOMASZ BIELAK
Heroes of Today - bohaterowie internetowej Polski
REDAKTORZY
TOMASZ MIELCZAREK
Ludzie, którzy zmienili polskie środki komunikacji społecznej po 1989 r
ANDRZEJ KOZIEŁ
Sto dni transformacji w publikacjach "Gazety Wyborczej" (maj-sierpień
1989)
MAGDALENA PRZYBYSZ-STAWSKA
Zmiany w "Polityce" w latach 1989-2007. Zarys problematyki :
MAREK DELONG
Rola "Tygodnika Powszechnego" w procesie kształtowania się polskiej
demokracji obywatelskiej
JOANNA PODSADECKA
Turowicz Powszechny
AGNIESZKA WCGLIŃSKA
Misja korespondenta wojennego w Polsce posierpniowej - rozważania nad wybranymi
aspektami zagadnienia
MAREK CZYRKA
Dziennikarze i polityka w pierwszych latach III RP
NOTKI O AUTORACH
164 stron, B5, oprawa miękka