ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA A ZARZĄDZANIE W E WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE


BŁSZCZYK K. DRZEWOWSKI M. MALISZEWSKI W. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.20 Twoja cena  41,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorzy artykułów chcą wywołać dyskusję, ale i diagnozować problematykę zarządzania oraz negocjacji w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych, zwłaszcza do problematyki szkolnictwa wyższego.

Próbują dokonać identyfikacji twardych i miękkich kompetencji kadry kierowniczej oraz nauczycieli warunkujących sprawność procesów planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania.

Umożliwiają też poznanie oraz propagują nowoczesne myśli naukowe dotyczące roli komunikacji oraz negocjacji w procesie zarządzania procesem edukacji we współczesnej szkole


Spis treści:

Wprowadzenie

I. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE WYZWANIEM DLA ZREFORMOWANEJ SZKOŁY

Beata Przyborowska
Kultura organizacji w procesie zarządzania edukacją

Klaudia Błaszczyk
Szkoła wobec międzynarodowych tendencji edukacyjnych w perspektywie zarządzania

Inetta Nowosad
Efektywność szkoły a autonomia szkoły - w poszukiwaniu zależności

Wojciech Jan Maliszewski
Współbrzmiące kierowanie w szkole wyższej (edukacji) w perspektywie teorii kompetencji i koncepcji F. Schultz von Thuna

Ewa Augustyniak
Zarządzanie zespołem, kultura organizacji a misja szkoły

II. ZARZĄDZANIE W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH

Dawid Stanik
Zarządzanie poprzez moderację poziomu niezależności pracowników placówek oświatowych

Jerzy Rosiński
Nauczyciele jako pracownicy wiedzy - konteksty zarządzania zespołem w oparciu o typologię M. Belbina

Roman Uździcki
Standardy kwalifikacji zawodowych i standardy edukacyjne. Pomiędzy misją kształcenia a rynkiem pracy

Klaudia Błaszczyk
Pomiar jakości pracy szkoły w opinii nauczycieli

III. KOMPETENCJE NAUCZYCIELI WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE

Janusz Ropski
Komunikacja społeczna jako warunek skutecznego zarządzania

Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
Kompetencje komunikacyjne i dydaktyczne nauczyciela w modelu szkoły zarządzającej wiedzą

Jolanta Andrzejewska
Kompetencje komunikacyjne nauczyciela a konstruowanie wiedzy dziecka

Małgorzata Schneider
Kompetencje szkolnego doradcy zawodowego dla dzieci i młodzieży gimnazjalnej

Elżbieta Perzycka
Neokompetencje informacyjne nauczyciela w zakresie komunikowania się za pomocą sieci Internet z uczniami, rodzicami i innymi podmiotami edukacji

Jan Franciszek Jacko
Nauczanie etykiety a jej uzasadnienie. Uwagi o konieczności jej edukacji

IV. OSOBOWOŚĆ I AUTORYTET NAUCZYCIELA A JEGO KOMUNIKACJA Z UCZNIAMI

Monika Jaworska-Witkowska
Ryzyko, czas i zysk symboliczny o pozyskaniu, wyzyskaniu i odzyskaniu kapitału kulturowego człowieka

Marian Marcinkowski
Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli

Małgorzata Schneider
Pożądana osobowość wychowawcy w zakresie komunikacji

Anita Stefańska, Marta Szabelska-Holeksa
Między autorytetem a tożsamością zawodową nauczycieli

Daniel Kukła
Dialog empatyczny jako forma budowania autorytetu

Wojciech Wiesner, Krystyna Zatoń
Poziom autorytaryzmu nauczycieli wychowania fizycznego a struktura komunikacji dydaktycznej

Mirosław Drzewowski
Samoprzywódzlwo nauczyciela i ucznia. Najważniejsze umiejętności samoprzywódcy

V. NEGOCJACJE JAKO WAŻNY OBSZAR KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ

Zbigniew Nęcki
Problemy edukacyjne - niewyczerpana przestrzeń negocjacji

Jan F. Jacko
Strategie proksemiczne w negocjacjach

Jacek Żbikowski
Style rozwiązywania konjliktów w świetle teorii i praktyki kierowania

Bożena Tołwińska
Style zachowania się dyrektorów szkół w sytuacjach konfliktowych

Małgorzata Makiewicz
Między dyskusją a eiystycznym sporem. Rozważania o nauczaniu komunikacji uczniów podczas lekcji logiki

VI. KOMPETENCJE NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI

Tadeusz Oleksyn
Kompetencje pracowników naukowo-dydaktycznych

Aleksander Kobylarek
Kompetencje komunikacyjne w systemie umiejętności nauczyciela akademickiego

Iwona Maciejowska
Rozwój kompetencji pracowniczych nauczycieli akademickich na przykładzie Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego

Anna Guzy
Kilka uwag o kompetencjach komunikacyjnych nauczycieli (w ocenie studentów)

Anna Pawiak
Wybrane kompetencje miękkie przyszłych absolwentów studiów w świetle wymagań pracodawców

VII. W TROSCE O JAKOŚĆ SZKÓŁ WYŻSZYCH

Zofia Godzwon
Ewaluacja osiągnięć nauczycieli akademickich na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ według systemu EON

Danuta Kajrunajtys
SIS - koncepcja prowadzenia dydaktyki akademickiej - założenia i przesłanki metodologiczne

Justyna M. Bugaj
SIS- koncepcja prowadzenia dydaktyki akademickiej - metody i techniki szczegółowe

Kazimierz Czerwiński
Możliwości zwiększania kapitału społecznego w relacjach nauczyciela akademickiego ze studentami

Walentyna Wróblewska
Autoedukacja studentów w kontekście relacji nauczyciel akademicki-student


426 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022