Komunikacja społeczna a wartości w edukacji. Nowe znaczenia i sytuacje. Tom I
Humanistyczne (i inne) konteksty komunikowania
Tematyka prac jest bardzo bogata, refleksja pełna sensu, a zrozumiałość
tekstów znakomita. Książka będzie bez wątpienia ważną pozycją w biblioteczce
nauczyciela, który poważnie traktuje swój zawód, a także w lekturze prac studentów
pedagogiki, psychologii i nauk pokrewnych. Przyszły czytelnik będzie miał bardzo
pożyteczny zestaw poglądów na najważniejsze kwestie w dziedzinie
komunikacyjno-edukacyjnej, naświetlonej z różnych punktów widzenia, przez różnych
autorów i w różnych kontekstach, ale we wspólnej klamrze intelektualnej - wiedzy o
komunikowaniu w odniesieniu do edukacji.
Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Nęckiego
Recenzowana praca jest kontynuacją i jednocześnie rozwinięciem problematyki,
która została zaprezentowana w wydanej w 2006 roku pracy Komunikowanie społeczne w
edukacji - dyskurs nad rolą komunikowania (także pod redakcją Wojciecha Jana
Maliszewskiego). Tak więc seria wydawnicza Komunikowanie społeczne w edukacji wzbogacona
zostaje w bieżącym roku o bogate interpersonalne spojrzenie, ze szczególnym zwróceniem
uwagi na wartości, na przybliżenie wielu spojrzeń z tego zakresu oraz wielu teorii
komunikacji społecznej złożonym procesom edukacji, z możliwością ich włączenia do
jej projektowania.
W niniejszej publikacji redaktor starał się nie ograniczać sposobów
postrzegania komunikacji społecznej, jak też i wartości, ich interpretowania w
złożonych, dynamicznych procesach edukacyjnych. Mamy więc wielość spojrzeń,
wielość odczytywania teorii i koncepcji, i tym samym wielość ofert edukacyjnych.
Z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Nikitorowicza
236 stron, B5, oprawa miękka