Komunikacja społeczna a wartości w edukacji. Nowe znaczenia i sytuacje. Tom II
Szkolna przestrzeń interakcji i działań komunikacyjnych
Do rąk czytelnika trafia obszerny, jednak nienużący, lecz
interdyscyplinarnie przebogaty materiał do przemyślenia.
Niniejsze opracowanie, stanowi swoisty asumpt do dalszych studiów nad
rolą komunikacji społecznej, jej różnorodnych kontekstów, sytuacji z pogranicza, a
także identyfikacji obszarów znaczących dla edukacji.
Spis treści:
Słowo wstępne
Wprowadzenie
Introduction
Rozdział 1
DZIAŁANIA KOMUNIKACYJNE W SZKOLNEJ PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
Małgorzata Kunicka
Dystans władzy w szkole. Egzemplifikacje i predykatory
Małgorzata Zalewska-Bujak
Nauczyciel szkoły XXI wieku - wyzwania i oczekiwania
Ryszarda Cierzniewska
Komunikacja interpersonalna w środowisku akademickim - doświadczenia badawcze
Beata Birnbach
Cztery oblicza wizualizacji ~edukacyjne wspieranie procesu konstruowania systemu wartości
dzieci
Maria Sarnecka
Metoda przepływowa a wpływ wychowawcy na uczniów. Opracowanie i wdrażanie metody
kaskadowej (przepływowej) w działalności edukacyjnej
Dorota Ciechanowska
Wiedza osobista ucznia jako wartość edukacyjna
Ryszard Bania
Dialog pedagogiczny jako forma komunikowania społecznego w procesie wychowania
Marian Marcinkowski
Kultura fizyczna jako sfera komunikowania wartości we współczesnej szkole
Inetta Nowosad
Program szkolny jako instrument rozwoju szkoły w Niemczech (spojrzenie na szkołę w
odniesieniu do miejsca kreacji wartości)
Regina Abakanowicz
Świadomość własnych kompetencji wśród nauczycieli studiów podyplomowych - raport z
badań
Sebastian Maliszewski
Wpływ społeczny - komunikowanie a autorytet w kreowaniu wartości w edukacji
Monika Rudy-Muża
Grzeczność jako wartość w komunikacji internetowej
Rozdział 2
RÓŻNORODNE WYMIARY DZIAŁAŃ KOMUNIKACYJNYCH NAUCZYCIELI
Janusz Ropski
Integracyjna funkcja umiejętności komunikacyjnych nauczyciela wychowania
fizycznego
Janusz Ropski
Kompetencje społeczne nauczyciela wychowania fizycznego współczesnej szkoły
Iwona Rudek
O potrzebie współdziałania nauczycieli i rodziców w procesie komunikowania wartości
Klaudia Błaszczyk
Porozumiewanie się nauczycieli i rodziców w procesie wdrażania reformy systemu edukacji
Wojciech Wiesner
Działanie praktyczne uczniów jako rodzaj komunikacji dydaktycznej (w odniesieniu do
wychowania fizycznego)
Kinga Tucholska, Marian Fiedor
Typ osobowości i poziom samooceny a przyzwolenie na dotyk w relacjach interpersonalnych u
potencjalnych nauczycieli WF-u, instruktorów i trenerów sportowych
Kinga Tucholska, Marian Fiedor
Przyzwolenie na dotyk u przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i
trenerów sportowych a wybrane zmienne psychospołeczne
Mariola Radzińska, Marian Fiedor
Standardy kompetencji zawodowych nauczyciela wychowania fizycznego warunkujących
efektywność procesu kształcenia i wychowania fizycznego
Joanna Hałaj
Stres a komunikacja interpersonalna w zawodzie nauczyciela
Małgorzata Szpunar
Pracownik socjalny - nauczyciel jako kreator wartości społecznych
Maria Jolanta Bąk
Nauczyciel - andragog w perspektywie kompetencji komunikacyjnych i postulatu
komunikatywności - głos w dyskusji
Małgorzata Schneider
Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w zakresie doradztwa zawodowego
Mirosław Drzewowski
Przywództwo nauczyciela w kreowaniu wartości - rozważania teoretyczne
278 stron, B5, oprawa miękka