W rozważaniach zawartych w niniejszej książce staraliśmy się ukazać
zjawiska i procesy towarzyszące przemianom społecznym wywołanym przez media. [...] W
podjętym dyskursie staramy się zwrócić uwagę czytelnika na rosnącą lawinowo ilość
problemów występujących na styku media–społeczeństwo.
Redaktorzy
Wstęp
Dział I Język - Komunikacja - Media - Kognitywistyka
Kazimierz Denek
".. .ABY JĘZYK GIĘTKI POWIEDZIAŁ WSZYSTKO..."
Jerzy Jastrzębski
Krytyczna pedagogika komunikacyjna
Marek Graszewicz, Dominik Lewiński
Media a edukacja w perspektywie systemowej
Agnieszka Roguska
Media lokalne w kulturze komunikacji społecznej
Joanna Kandzia
Kognitywne aspekty komunikowania się w matematyce, o matematyce i z użyciem matematyki
Marcin Musioł
Komunikacja interpersonalna pośrednia w układzie nauczyciel-rodzic-uczeń
Anna Rybak
Media i dialog z uczniem jako skuteczne środki inspirujące konstruowanie wiedzy
Marta Wrońska
"Kultura medialna" adolescentów -jej wieloznaczność, złożoność i
różnorodność
Maja Megier
Globalizacja edukacji
Dział II Wychowanie i etyczne aspekty mediów
Adam Lepa
Słowo i cisza w wychowywaniu do mediów ikonicznych
Michał Drożdż
Etyczne scalanie mediosfery
Janusz Miąso
Społeczeństwo - wspólnota osób permanentnej komunikacji interpersonalnej w
personalizmie systemowym Jana Pawła II w perspektywie społeczeństwa informacyjnego,
medialnego, sieciowego
Tomasz Huk
Wychowawcze i edukacyjne aspekty telefonii komórkowej
Katarzyna Grabianowska
Zagrożenia w Internecie
Dział III Kluczowe umiejętności w społeczeństwie informacyjnym
Małgorzata Skibińska
Kluczowe umiejętności w społeczeństwie informacyjnym
Grażyna Penkowska
Nowe media a kompetencje medialne studentów pedagogiki
Julia Mianecka
Kompetencje nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej a ich postawy wobec tej
technologii oraz jej wykorzystaniaw procesie dydaktyczno-wychowawczym - wnioski z badań
Kamila Majewska
Czy technologia informacyjna może zastąpić osobę nauczyciela na lekcji matematyki?
Kazimierz Mikulski
Wybrane elementy procesu kształcenia w zakresie technologii informacyjnej
Karina Stasiuk-Krajewska
Specjalność: public relations. O profesjonalnej edukacji w polskim szkolnictwie wyższym
(studium przypadku)
302 strony, B5, oprawa miękka