ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWA EKOLOGIA MEDIÓW KONWERGENCJA A METAMORFOZA


JAKUBOWICZ K.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowa wersja „grubej kreski” to przekonanie badaczy, że skoro tradycyjne media masowe schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają „internetyzacji”, ale też kolonizują („mediatyzują”) internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści „internetowych”.

Nie przestaną być mediami nawet po ewentualnej migracji do sieci szerokopasmowych. Naiwne wizje całkowitej przemiany w systemie mediów i wzorach komunikowania masowego utrudniają działalność i przedsiębiorców, i twórców polityki publicznej. Dlatego autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworzące „nową ekologię mediów”, a także prognozy przyszłości mediów i internetu. Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów (choć bynajmniej nie tylko) będą musiały przejść gruntowną metamorfozę.



Doktor Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Obecnie jest doradcą Przewodniczącego KRRiT. Pełnił wiele funkcji w kraju i zagranicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Za „wybitne osiągnięcia oraz reprezentowanie polskiego środowiska medioznawców na całym świecie” otrzymał w 2011 r. honorowe członkostwo Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.



Media są żywiołem Karola Jakubowicza – czuje się w nich jak ryba w wodzie. Z niezwykłą starannością wynajduje wszelkie dostępne źródła informacji i wiedzy na temat błyskawicznie zmieniającej się medialnej rzeczywistości, która w coraz większym stopniu decyduje o tym, jak postrzegamy świat i jak porozumiewamy się z innymi. Nowa ekologia mediów to jednocześnie mapa i encyklopedia, obowiązkowa, choć uprzedzam – wymagająca lektura dla wszystkich zainteresowanych współczesnymi mediami.

Edwin Bendyk, dziennikarz tygodnika „Polityka”, autor blogu „Antymatrix”

Nowa ekologia mediów jest niczym brakująca instrukcja obsługi internetu, telewizora czy komórki. Jednocześnie solidny i porywający przegląd najważniejszych trendów i teorii pozwala zrozumieć świat mediów, w którym żyjemy często w sposób nieświadomy. Karol Jakubowicz, wybitny znawca mediów tradycyjnych, podchodzący bez uprzedzeń do nowej ekologii medialnej, jest szczególnie wiarygodnym po niej przewodnikiem.

dr Alek Tarkowski, dyrektor – Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, socjolog nowych mediów


Spis treści:

Wstęp
Koniec świata nie nastąpił
Cyfryzacja przekształca media
Dematerializacja: media odrywają się od swoich tradycyjnych nośników
Archiwa w całości wychodzą z "lochu"
Media linearne i nielinearne: koniec z zasadą trzech jedności
Personalizacja: media masowe dostosowują się do potrzeb pojedynczych osób
Indywidualizacja: media na jednostkowe zamówienie
Odbiorca dziennikarzem
Media jednoosobowe: dezinstytucjonalizacja i dezintermediacja
Crowdsourcing: cała Polska produkuje serial telewizyjny
Rzut oka na książkę
Co wykluje się z poczwarki

ROZDZIAŁ 1. Konwergencja i jej konsekwencje
Definicje i przejawy konwergencji
Konwergencja techniczna
Konwergencja korporacyjna, socjo-funkcjonalna
Konwergencja przemysłowa i rynków
Konwergencja odbiorcza
Konwergencja polityki publicznej i prawa
Konwergencja przestrzenna i kulturowa

ROZDZIAŁ 2. Media, nowe media, definicja medium
Definicja "medium"
Nowe media 1.0
Nowe media 2.0
Nowe media 3.0
Nowe spojrzenie na definicję mediów
Prasa i e-prasa: zbiory rozłączne czy kontinuum?

ROZDZIAŁ 3. Scenariusze przyszłości mediów elektronicznych
Przyszłość mediów
Przyszłość internetu

ROZDZIAŁ 4. Prawa i zasady mediamorfozy
Determinizm technologiczny
Determinizm społeczno-kulturowy
Remediacja
Mediów "życie po życiu"
Płyta gramofonowa
Prasa
Telewizja: nadał supermedium?

ROZDZIAŁ 5. Wpływ konwergencji na system medialny
Odbiorca, uczestnik, prosument - granice przemiany
roli odbiorcy w procesie komunikowania masowego
Media publiczne i obywatelskie w nowej ekologii mediów
Media publiczne
Media obywatelskie
Media regionalne i lokalne
System prawny i regulacja

ROZDZIAŁ 6. Dziennikarstwo w społeczeństwie informacyjnym
Zmieniające się definicje i wizje dziennikarstwa
Dziennikarstwo obywatelskie
Dziennikarstwo profesjonalne a nowe technologie
Dziennikarstwo partycypacyjne/obywatelskie
w mediach profesjonalnych
Dziennikarstwo obywatelskie poza mediami profesjonalnymi

ROZDZIAŁ 7. Nowe media a demokracja
Demokracja, ale jaka?
Kryzys demokracji
Jaka przyszłość demokracji?
Media w demokracji: wybrane uwagi
E-demokracja: podpora, czy bariera dla demokracji?
Akt oskarżenia e-demokracji
Społeczeństwo obywatelskie: wybrane zagadnienia
Sfery publiczne społeczeństwa nowych technologii
Nowe media i nowa demokracja?

ROZDZIAŁ 8. Posłowie

Bibliografia
Indeks


326 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022