Prasa regionalna na nowe czasy?
Historia sukcesu francuskiego przedsiębiorstwa prasowego Ouest-France
Częste dzisiaj pytanie, czy cywilizacja obrazu i emocji, oparta na przekazie
multimedialnym, zastąpi niebawem galaktykę Gutenberga, opartą na piśmie i
pogłębionej refleksji, dotyczy zwłaszcza młodego pokolenia, dorastającego w świecie
zglobalizowanej informacji.
Prasa drukowana nadal jednak pozostaje ważnym elementem życia społecznego. W Europie
doby globalizacji ma też zadanie szczególne podtrzymywania tożsamości narodowych i
regionalnych oraz pielęgnowania kultur narodowych i tradycji tzw. małych ojczyzn.
Regionalny dziennik „Ouest France", wydawany w Rennes przez spółkę
Ouest-France SA, czołową w grupie medialnej SIPA/Ouest-France, jest prawdziwym fenomenem
na francuskim i europejskim rynku płatnej prasy codziennej. Jest też żywym świadectwem
jej użyteczności i znaczenia.
Dziennik „Ouest-France" od ponad 30 lat utrzymuje pozycję lidera na rynku prasy
codziennej we Francji, rozchodząc się każdego dnia w blisko 800 tysiącach egzemplarzy.
Jest to tym bardziej niezwykłe, że obejmuje on swoim zasięgiem zaledwie 12 spośród 96
departamentów Francji. Daleko za nim pozostają tak renomowane francuskie dzienniki o
zasięgu ogólnokrajowym, jak „Le Monde", „Le Figaro" czy
„Liberation".
Autorka stara się w tej książce odpowiedzieć na pytania, dlaczego właśnie
„Ouest-France" osiągnął tak znaczącą pozycję na rynku prasy drukowanej we
Francji oraz jakie warunki zewnętrzne i wewnętrzne musiały zostać spełnione, aby jego
sukces okazał się aż tak spektakularny.
246 stron, B5, oprawa miękka