Polityka medialna Danii, Norwegii i Szwecji. Analiza porównawcza
interwencji państwa w systemy telewizyjne
"Książka poświęcona jest zagadnieniom, które także żywo dyskutowane
są w Polsce w kontekście naszej ustawy medialnej i pozycji Krajowej Rady Radiofonii i
Telewizji oraz - odpowiednio - rad nadzorczych radia i telewizji publicznej. Brakuje
natomiast wiedzy medioznawczej, jak zagadnienia medialne są traktowane w innych krajach,
szczególnie w tych, które mają i silnie rozbudowaną sferę publiczną, i tradycje
pomocy państwowej w dziedzinie kultury. Problematykę polityki medialnej autor umieszcza
w kontekście dylematów współczesnej regulacji rynku audiowizualnego. Od zagadnień
związanych z politologicznym kontekstem w zakresie mediów przechodzi do analizy kwestii
dotyczących współczesnej telewizji, ukazuje związki między tym medium, polityką i
widzem (przez pryzmat praktyk w krajach skandynawskich), przedstawia sposoby regulacji i
oceny telewizji oraz strategie działania.
Jest to praca interdyscyplinarna, zredagowana przejrzyście, konsekwentna w
analizie, uporządkowana tematycznie, logicznie i merytorycznie powiązana. Ze względu na
klarowny język, obrazowy charakter opisywanych problemów oraz wykorzystaną literaturę
przedmiotu jest to publikacja ze wszech miar warta rekomendacji. Adresowana jest do
środowiska zarówno medioznawców, politologów, jak i mediów; może także stanowić
źródło inspiracji dla praktyków medialnych i polityków."
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa
338 stron, Format: 16x22,5 cm, oprawa miękka