ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLITYKA MEDIA MANIPULACJA MEDIALNA PRZYPADEK POLSKI PO 1989


SEKLECKA A.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 40.25 Twoja cena  38,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polityka media manipulacja medialna

Przypadek Polski po 1989 roku


Niniejsza praca prezentuje relacje, jakie wytworzyły się w obrębie systemu medialnego w kontekście funkcjonowania reżimu politycznego kształtującego się od 1989 roku. Budowanie nowej rzeczywistości społeczno-politycznej wiązało się z przemianami, które dotknęły każdą sferę życia (...). Powyższe wnioskowanie nie tylko prezentuje determinanty manipulacji medialnej, ale również przedstawia warunki działania systemu medialnego, a w jego ramach szeregu instytucji (...).


Wstęp

I. Manipulacja medialna - analiza metodologiczna i teoretyczna
Uwagi wstępne
1.Uwagi metodologiczne
2.Perspektywy, paradygmaty i teorie badawcze
3.Manipulacja medialna
3.1.Definicja manipulacji
3.2.Istota środków masowego przekazu
3.3.Definicja manipulacji medialnej
3.4.Środki manipulacji medialnej
3.5.Metody i techniki manipulacji medialnej
3.5.1.Metoda tendencyjnej selekcji informacji
3.5.2.Metoda zniekształcania informacji
3.5.3.Metoda tworzenia faktów medialnych
3.6.Funkcje manipulacji medialnej
Uwagi końcowe

II. Prawna determinanta manipulacji medialnej
Uwagi wstępne
1. Wewnętrzne regulacje prawne
1.1.Konstytucja i jej wpływ na kształt uregulowań w aspekcie mediów masowych
1.2.Ustawa o radiofonii i telewizji jako główny kreator rynku medialnego
1.3.Ustawa abonamentowa określająca zasady finansowania mediów publicznych
1.4.Ustawa o zadaniach publicznych w dziedzinie usług medialnych - nieudana próba zmian
1.5.Ustawa prawo prasowe jako element kształtujący wolność zawodu dziennikarza
1.6.Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - element ładu medialnego
2.System medialny jako wynik zabiegów legislacyjnych ustawodawcy
2.1.Media publiczne w systemie medialnym Polski
2.2.Finansowanie mediów publicznych w Polsce
2.3.Organ regulacyjny jako element systemu medialnego
2.4.Media komercyjne w polskim systemie medialnym
Uwagi końcowe

III. Polityka władz państwowych
Uwagi wstępne
1.Polityka medialna rządu
2.Zarządzanie spółkami medialnymi przez państwo
2.1.Kontrola finansowa - element walki politycznej
2.2.Kontrola programowa - sposób na kreowanie politycznego wizerunku
3.Wpływ państwa na obsadę personelu instytucji medialnych
Uwagi końcowe

IV. Kultura polityczna elit
Uwagi wstępne
1.Powiązania mediów masowych z partiami politycznymi
1.1.Bliskie relacje elit politycznych z właścicielami i personelem mediów
1.2.Naciski polityczne jako element manipulacji medialnej
2.Dyskredytacyjne działania polityków w stosunku do mediów i politycznej konkurencji
2.1.Podważanie autorytetów jako forma dyskredytacji
2.2.Wykorzystanie braku profesjonalizmu dziennikarzy i słabości mediów
2.3.Prowokacje i przecieki
3.Polityczny public relations jako element manipulacji medialnej
3.1.Konferencje prasowe jako sposób na zaistnienie w dyskursie medialnym
3.2.Wywiady i debaty - element promocji wizerunku politycznego
3.3.Kontrowersyjne zachowania - komponent promocji politycznej
Uwagi końcowe

V. Kampania wyborcza jako manipulacyjne kreowanie rzeczywistości
Uwagi wstępne
1.Normatywne rozwiązania obecności kandydatów w mediach w czasie kampanii wyborczej
2.Rola mediów masowych w kampanii wyborczej
2.1.Telewizja w aspekcie działań manipulacyjnych
2.2.Internet jako kreatywne źródło manipulacji medialnej
3.Kreowanie wizerunku w kontekście działań socjotechnicznych
4.Kampania negatywna - kumulacja mechanizmów manipulacji
5.Sondaże opinii publicznej jako narzędzie manipulacji
Uwagi końcowe

Zakończenie

Spis skrótów

Bibliografia


288 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022