|
POLITYKA MEDIA MANIPULACJA MEDIALNA PRZYPADEK POLSKI PO 1989
SEKLECKA A. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 40.25 Twoja cena 38,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityka media manipulacja medialna
Przypadek Polski po 1989 roku
Niniejsza praca prezentuje relacje, jakie wytworzyły się w obrębie systemu
medialnego w kontekście funkcjonowania reżimu politycznego kształtującego się od 1989
roku. Budowanie nowej rzeczywistości społeczno-politycznej wiązało się z przemianami,
które dotknęły każdą sferę życia (...). Powyższe wnioskowanie nie tylko prezentuje
determinanty manipulacji medialnej, ale również przedstawia warunki działania systemu
medialnego, a w jego ramach szeregu instytucji (...).
Wstęp
I. Manipulacja medialna - analiza metodologiczna i teoretyczna
Uwagi wstępne
1.Uwagi metodologiczne
2.Perspektywy, paradygmaty i teorie badawcze
3.Manipulacja medialna
3.1.Definicja manipulacji
3.2.Istota środków masowego przekazu
3.3.Definicja manipulacji medialnej
3.4.Środki manipulacji medialnej
3.5.Metody i techniki manipulacji medialnej
3.5.1.Metoda tendencyjnej selekcji informacji
3.5.2.Metoda zniekształcania informacji
3.5.3.Metoda tworzenia faktów medialnych
3.6.Funkcje manipulacji medialnej
Uwagi końcowe
II. Prawna determinanta manipulacji medialnej
Uwagi wstępne
1. Wewnętrzne regulacje prawne
1.1.Konstytucja i jej wpływ na kształt uregulowań w aspekcie mediów masowych
1.2.Ustawa o radiofonii i telewizji jako główny kreator rynku medialnego
1.3.Ustawa abonamentowa określająca zasady finansowania mediów publicznych
1.4.Ustawa o zadaniach publicznych w dziedzinie usług medialnych - nieudana próba zmian
1.5.Ustawa prawo prasowe jako element kształtujący wolność zawodu dziennikarza
1.6.Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - element ładu medialnego
2.System medialny jako wynik zabiegów legislacyjnych ustawodawcy
2.1.Media publiczne w systemie medialnym Polski
2.2.Finansowanie mediów publicznych w Polsce
2.3.Organ regulacyjny jako element systemu medialnego
2.4.Media komercyjne w polskim systemie medialnym
Uwagi końcowe
III. Polityka władz państwowych
Uwagi wstępne
1.Polityka medialna rządu
2.Zarządzanie spółkami medialnymi przez państwo
2.1.Kontrola finansowa - element walki politycznej
2.2.Kontrola programowa - sposób na kreowanie politycznego wizerunku
3.Wpływ państwa na obsadę personelu instytucji medialnych
Uwagi końcowe
IV. Kultura polityczna elit
Uwagi wstępne
1.Powiązania mediów masowych z partiami politycznymi
1.1.Bliskie relacje elit politycznych z właścicielami i personelem mediów
1.2.Naciski polityczne jako element manipulacji medialnej
2.Dyskredytacyjne działania polityków w stosunku do mediów i politycznej konkurencji
2.1.Podważanie autorytetów jako forma dyskredytacji
2.2.Wykorzystanie braku profesjonalizmu dziennikarzy i słabości mediów
2.3.Prowokacje i przecieki
3.Polityczny public relations jako element manipulacji medialnej
3.1.Konferencje prasowe jako sposób na zaistnienie w dyskursie medialnym
3.2.Wywiady i debaty - element promocji wizerunku politycznego
3.3.Kontrowersyjne zachowania - komponent promocji politycznej
Uwagi końcowe
V. Kampania wyborcza jako manipulacyjne kreowanie rzeczywistości
Uwagi wstępne
1.Normatywne rozwiązania obecności kandydatów w mediach w czasie kampanii wyborczej
2.Rola mediów masowych w kampanii wyborczej
2.1.Telewizja w aspekcie działań manipulacyjnych
2.2.Internet jako kreatywne źródło manipulacji medialnej
3.Kreowanie wizerunku w kontekście działań socjotechnicznych
4.Kampania negatywna - kumulacja mechanizmów manipulacji
5.Sondaże opinii publicznej jako narzędzie manipulacji
Uwagi końcowe
Zakończenie
Spis skrótów
Bibliografia
288 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|