ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W LUSTRZE MEDIÓW WIZERUNKI WYBRANYCH SUBKULTUR GRUP SPOŁECZNYCH


SOKOŁAOWSKI M. / I ZAWODOWYCH

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 43.20 Twoja cena  41,04 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W lustrze mediów

Wizerunki wybranych subkultur, grup społecznych i zawodowych


Problematyka dotycząca wizerunku wybranych subkultur oraz grup społecznych i zawodowych ukazana „w lustrze mediów” jest bardzo ważna oraz aktualna na progu drugiego dziesięciolecia XXI wieku, ponieważ sytuuje się wyraźnie w perspektywie naukowych przesłanek teoretycznych, poznawczych, a nawet utylitarnych.

Wynika to m.in. stąd, że proces globalizacji związany z tworzeniem się zróżnicowanych społeczeństw informacyjnych wiąże się z intensywnym przekazem i oddziaływaniem medialnym, zwłaszcza ze strony telewizji, Internetu, radia i prasy oraz towarzyszących im dynamicznych reklam przestrzennych.

Z recenzji wydawniczej
prof. zw. dr. hab. Kazimierza Wenty


Wstęp

ROZDZIAŁ 1
WIZERUNEK MEDIALNY - OD TEORII DO PRAKTYKI
1.1.Problem definicyjny wizerunku medialnego
1.2.Wizerunek medialny w marketingu politycznym
1.2.1.Główne pojęcia i kategorie marketingu politycznego
1.2.2.Prosument jako aktywny konsument
1.2.3.Promocja wizerunku w Internecie
1.2.3.1.Wady mediów online
1.2.3.2.Web 2.0 jako platforma komunikacji
1.2.3.3.Wykorzystanie blogów w promocji wizerunku
1.2.3.4.Sieci społeczne w Internecie
1.3."Lekarze wizerunku". Geneza, źródła i funkcjonowanie spin doctors
1.4.Pojęcie wizerunku medialnego w naukach społecznych
1.5.Budowa wizerunku medialnego. Wybrane techniki
1.6.Badania wizerunku medialnego
1.6.1.Definicyjne ujęcie stereotypu
1.6.2.Pojęcie stereotypu w obszarze socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym, pedagogicznym
1.6.3.Geneza i przedmiot stereotypu
1.6.4.Cechy stereotypu
1.6.5.Poznawczy charakter stereotypu a generalizacja treści, którą obejmuje
1.6.6.Podatność na stereotyp i prawdziwość stereotypu
1.6.7.Badacze i metody badań stereotypów oraz konsekwencje ich stosowania
1.6.8.Media a stereotypy grup społecznych
1.7.Funkcje, cele, zadania media relations
1.8.Potęga wizerunków? Historia i teoria oddziaływania
1.9.Rozmaitość procedur badawczych nad medialnymi wizerunkami

ROZDZIAŁ 2
MEDIALNE WIZERUNKI SUBKULTUR
2.1.Kontrkultura - subkultura - podkultura. Definicyjne dylematy
2.1.1.Od kontestacji do kontrkultury
2.1.2.Subkultury a podkultury młodzieżowe
2.1.3.Typologia subkultur
2.2.Discopolowcy
2.3.Hipisi
2.4.Szalikowcy
2.5.Rastafarianie
2.6.Skinheadzi
2.7.Punkowcy
2.8.Harleyowcy
2.9.Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3
WIZERUNKI WYBRANYCH GRUP ZAWODOWYCH W MEDIACH
3.1.Kategoria zawodu w literaturze przedmiotu
3.1.1.Rozumienie pojęcia zawód
3.1.2.Model zawodu i jego charakterystyka
3.2.Kierowcy
3.3.Nauczyciele
3.4.Księża
3.5.Muzycy rockowi
3.6.Strażacy
3.7.Aktorzy
3.8.Piłkarze
3.9.Lekarze
3.10.Wojskowi
3.11.Naukowcy
3.12.Dziennikarze
3.13.Dyplomaci
3.14.Prawnicy
3.15.Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4
ODRZUCENI, ZAPOMNIANI, KŁOPOTLIWI?
4.1.Nowa kategoria marginalizacji i wykluczenia społecznego
4.2.Alterglobaliści
4.3.Więźniowie
4.4.Niepełnosprawni
4.5.Homoseksualiści
4.6.Ekolodzy
4.7.Feministki
4.8.Prostytutki
4.9.Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5
WIZERUNEK NAUCZYCIELA W OPINII UCZNIÓW A TELEWIZYJNY OBRAZ PEDAGOGA W SERIALU DUŻA PRZERWA W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA ILOŚCIOWA)
5.1.Informacja wstępna
5.1.1.Wprowadzenie
5.1.2.Informacja o zawartości
5.1.3.Informacja metodologiczna
5.1.4.Charakterystyka badanej populacji
5.2.Analiza uzyskanych wyników
5.2.1.Zawód nauczyciela w oczach uczniów i ich rodzin
5.2.2.Feminizacja zawodu nauczyciela
5.2.3.Cechy zewnętrzne nauczyciela i ich udział w budowaniu przez ucznia spostrzeżeń na jego temat
5.3.Opiekuńcza rola nauczyciela
5.3.1.Motywowanie uczniów do pracy
5.3.2.Czas przeznaczany na omawianie trudniejszych zagadnień
5.3.3.Zaufanie uczniów do nauczycieli
5.4.Nauczyciele przedmiotów humanistycznych i ścisłych w perspektywie posiadanych umiejętności wykorzystywanych w zawodzie
5.5.Młodzież o porozumiewaniu się z nauczycielami
5.6.Młodzież szkół ponadgimnazjalnych wobec działalności pozalekcyjnej
5.7.Rola nauczyciela w życiu ucznia
5.8.Uczniowie wobec nauczycieli - przezwiska nauczycieli
5.9.Oglądalność serialu Duża przerwa w reżyserii Mirosława Borka wśród badanych respondentów

ROZDZIAŁ 6
WIZERUNEK NAUCZYCIELI W SERIALU TELEWIZYJNYM DUŻA PRZERWA W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA JAKOŚCIOWA)
6.1.Informacja metodologiczna
6.2.Wprowadzenie
6.3.Opis serialu
6.4.Charakterystyka postaci
6.4.1.Nauczycielka języka francuskiego
6.4.2.Nauczycielka języka polskiego
6.4.3.Nauczyciel historii
6.4.4.Ksiądz katecheta
6.4.5.Nauczycielka biologii
6.4.6.Nauczyciel chemii
6.4.7.Nauczycielka geografii
6.4.8.Nauczycielka matematyki
6.5.Konfrontacja wyników ankiety z serialem Duża przerwa
6.6.Podsumowanie badań i refleksje końcowe

Zakończenie

Spis tabel

Spis schematów i wykresów

Bibliografia

Strony internetowe

Filmografia

Table of contents

Abstract


394 stron, Format: 15.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022