ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM SPOŁECZNYM W PROCESIE KONWERGENCJI


CZEMIEL-GRZYBOWSKA W.

wydawnictwo: SEDNO , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym w procesie konwergencji


Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym w procesie konwergencji – książka skierowana jest do osób praktycznie zainteresowanych zakładaniem lub wspieraniem przedsiębiorstw ekonomii społecznej (PES) w lokalnych środowiskach: do władz i instytucji samorządowych, lokalnych organizacji pozarządowych, liderów społeczności lokalnej, a także do przedsiębiorców i menedżerów zainteresowanych  takim „robieniem biznesu”, by jednocześnie rozwiązywać problemy społeczne.

Równocześnie praca wykracza poza ścisłą tematykę ekonomii społecznej, przedstawiając kontekst instytucjonalny, kompleksową infrastrukturę i otoczenie PES, w tym współzależności między nimi. Temu celowi służy obszerny opis pojęcia i rodzajów konwergencji w Unii Europejskiej, rozumianej przede wszystkim (chociaż nie tyko) jako polityka regionalna, ze szczególnym uwzględnieniem polityki spójności oraz polityki integracji społecznej i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu.

prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer
Szkoła Główna Handlowa



Wioletta Czemiel-Grzybowska, doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Zarządzania w Katedrze Zarządzania i Finansów Politechniki Białostockiej. Pomysłodawca (2006) i kierownik studiów podyplomowych Zarządzanie projektem inwestycyjnym z funduszy strukturalnych, prezes Zarządu Fundacji Regionalny Instytut Społeczno-Ekonomiczny (RISE), wcześniej ekspert przy Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Autorka książek Zarządzanie przedsiębiorstwem. Szanse i zagrożenia otwierania działalności gospodarczej. Raport z badań 2011 (Difin), Finansowanie rozwoju regionalnego z funduszy strukturalnych 2007–2013. Polska Wschodnia: szanse i możliwości rozwoju (Politechnika Białostocka) i in.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Wpływ konwergencji na procesy zarządzania przedsiębiorstwem
1.1.Identyfikacja i rodzaje konwergencji
1.1.1.Teoretyczne podstawy konwergencji gospodarczej
1.1.2.Konwergencja nominalna
1.2.Rola kryteriów z Maastricht w kreowaniu spójności gospodarczej
1.2.1.Kryteria monetarne (poprzez stabilność cen, poziom stopy procentowej i kurs walutowy) w procesie konwergencji
1.2.2.Kryteria fiskalne (deficyt budżetowy i dług publiczny) w procesie konwergencji
1.3.Implikacja konwergencji w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem

Rozdział II. Rola przedsiębiorczości w kreowaniu procesów konwergencji
2.1.Przedsiębiorstwa w procesie konwergencji
2.1.1.Ewaluacja pojęcia "przedsiębiorstwo" i kryteria podziału przedsiębiorstw
2.1.2.Atrybuty i zasady funkcjonowania przedsiębiorstw
2.2.Rola przedsiębiorcy w rozwoju firmy
2.2.1.Kryteria podziału przedsiębiorców
2.2.2.Cechy przedsiębiorcy
2.3.Przedsiębiorczość - Strategia Lizbońska - konwergencja
2.3.1.Identyfikacja przedsiębiorczości
2.3.2.Istota postawy przedsiębiorczej w dokumentach europejskich
2.3.3.Źródła i czynniki uwarunkowania przedsiębiorczości

Rozdział III. Identyfikacja ekonomii społecznej
3.1.Definicyjne ujęcie sektora ekonomii społecznej
3.1.1.Identyfikacja sektora ekonomii społecznej
3.1.2.Funkcje sektora ekonomii społecznej
3.2.Wybrane źródła finansowania podmiotów ekonomii społecznej
3.2.1.Czynniki wpływające na finansowanie przedsięwzięć społecznych
3.2.2.Źródła finansowania działalności podmiotów ekonomii społecznej
3.2.3.Inwestowanie zaangażowane społecznie [impact inwesting).
3.3.Przedsiębiorstwo społeczne - tendencje rozwojowe Europejskiego Komitetu Społeczno-Ekonomicznego
3.3.1.Podejście do finansowania publicznego w europejskiej konwergencji
3.3.2.Koncepcje programów na rzecz rozwoju przedsiębiorstw społecznych

Rozdział IV. Formy prawne podmiotów ekonomii społecznej
4.1.Tradycyjne podmioty ekonomii społecznej
4.1.1.Stowarzyszenie i fundacja jako najpowszechniejsze formy społecznego wsparcia
4.1.2.Rola spółdzielni (w tym spółdzielni socjalnej) w rozwoju sektora ekonomii społecznej
4.2.Podmioty "nowej ekonomii społecznej"
4.2.1.Centrum Integracji Społecznej (CIS) elastyczną formą wsparcia społecznego
4.2.2.Klub Integracji Społecznej (KIS) - integracja i praca
4.2.3.Zakład aktywności zawodowej (ZAZ) - możliwości wspierania działań społecznych
4.3.Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedsiębiorstw społecznych
4.3.1.Wartość dodana projektu ustawy o przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorstwie społecznym
4.3.2.Niedoskonałości projektu ustawy o przedsiębiorczości społecznej i przedsiębiorstwie społecznym

Rozdział V. Regionalność w ewolucji przedsiębiorczości społecznej
5.1.Aspekty rozwoju regionalnego kształtujące rozwój społeczno-gospodarczy
5.1.1.Rola rozwoju społeczno-gospodarczego w kształtowaniu modeli rozwoju regionalnego
5.1.2.Modele rozwoju regionalnego
5.2.Czynniki rozwoju regionalnego
5.2.1.Wybrane kryteria podziału czynników rozwoju regionalnego
5.2.2.Czynniki rozwoju regionalnego a rozwój podmiotów ekonomii społecznej
5.3.Sektor ekonomii społecznej jako czynnik rozwoju regionu
5.3.1.Przedsiębiorczość społeczna w koherencji z czynnikami rozwoju regionalnego
5.3.2.Rola podmiotów ekonomii społecznej w rozwoju regionalnym
5.4.Przedsiębiorstwa społeczne w otoczeniu zewnętrznym - źródła przewagi konkurencyjnej
5.4.1.Otoczenie zewnętrzne a przewagi konkurencyjne
5.4.2.Otoczenie wewnętrzne a przewagi konkurencyjne

Rozdział VI. Zarządzanie wartością w przedsiębiorstwie społecznym w aspekcie spójności europejskiej
6.1.Cechy charakterystyczne przedsiębiorstw społecznych
6.1.1.Misja i cele przedsiębiorstw społecznych
6.1.2.Kryteria wyodrębniania przedsiębiorstw społecznych
6.2.Tworzenie wartości ekonomicznych i społecznych
w przedsiębiorstwach społecznych
6.2.1.Modele działania przedsiębiorstw społecznych
6.2.2.Implementacja modeli wśród polskich przedsiębiorstw społecznych
6.3.Koncepcje zarządzania a ekonomia społeczna
6.3.1.Cele w zarządzaniu przedsiębiorstwem społecznym
6.3.2.Implementacja koncepcji zarządzania wśród polskich przedsiębiorstw społecznych
6.4.Stopa zwrotu z inwestycji i społeczna stopa zwrotu z inwestycji
6.4.1.Wartość społeczna a wartość ekonomiczna inwestycji
6.4.2.Zastosowanie społecznej stopy zwrotu - studium przypadku (Kanada)

Rozdział VII. Przedsiębiorczość społeczna - modele współpracy z otoczeniem zewnętrznym
7.1.Przedsiębiorca społeczny w otoczeniu zewnętrznym
7.1.1.Partnerstwo publiczno-społeczne
7.1.2.Spółdzielnia i spółka prawa handlowego jako przedsiębiorca społeczny
7.2.Model współpracy sektora ES z sektorem przedsiębiorstw
7.2.1.Współpraca polskich przedsiębiorstw z podmiotami ekonomii społecznej - studium przypadków
7.2.2.Przedsiębiorstwo społeczne jako dobro wspólne
7.3.Model współpracy sektora ES z administracją publiczną
7.3.1.Cele współpracy administracji publicznej z sektorem pozarządowym w Europie
7.3.2.Współpraca administracji publicznej z podmiotami ekonomii społecznej w Europie - studium przypadków

Rozdział VIII. Metodologia badań
8.1.Obszar badawczy i cele badania
8.2.Metoda badawcza
8.3.Identyfikacja próby badawczej

Załącznik nr 1. Fundusze międzynarodowe wspierające obszar podwyższonego ryzyka i osoby z wykluczenia społecznego zainteresowane
zaangażowaniem w działalność gospodarczą i niedysponujące odpowiednimi środkami finansowymi

Bibliografia
Dzienniki ustaw, rozporządzenia, akty prawne
Czasopisma i raporty
Strony internetowe
Spis rysunków, tabel i wykresów


336 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022