Badania marketingowe-metody,nowe podejścia i konteksty badawcze
PN 236
Wstęp
Część 1. Rozwój badań marketingowych – kierunki, koncepcje, wymiary
Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska: Rozwój badań
marketingowych – w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z
funkcjonowaniem przedsiębiorstwa
Dariusz Oczachowski: Kultura kognitywna organizacji a prowadzenie badań
marketingowych
Tomasz Heryszek: Myślenie kognitywne czy afektywne? Między danymi twardymi a
przeczuciem – dylematy współczesnego przedsiębiorcy
Jan W. Wiktor: Koncepcja i sposób pomiaru internacjonalizacji przedsiębiorstwa w
świetle doświadczeń projektu „Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach
międzynarodowych „
Aleksandra Nizielska: Dystans kulturowy w procesie internacjonalizacji
przedsiębiorstw – metodyczny aspekt badań
Magdalena Soboń, Iga Rudawska, Sylwia Bąkowska: Metodyka badania zachowań
konsumenckich w międzynarodowej sieci badawczej
Bogusław Bembenek: Rola wywiadu gospodarczego w zarządzaniu wiedzą w klastrze
Część 2. Nowe podejścia badawcze wynikające z rozwoju technologii
informacyjnych i komunikacyjnych
Mariusz Kuziak: Wyzwania wobec badań użytkowników Internetu
Karol Łopaciński: Model tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania
przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych
Magdalena Jaciow: Fora internetowe jako źródło informacji – możliwości i
ograniczenia wykorzystania w badaniach zachowań nabywczych
Beata Kolny: Wykorzystanie netnografii do badania usług zagospodarowujących czas
wolny
Radosław Szulc, Piotr Ciszewski: Wykorzystanie technologii łączności
bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care
Część 3. Metody ilościowe – nowe podejścia i zastosowania oraz
triangulacja metod
Adam Sagan: Asymetryczne metody wielowymiarowe w badaniach marketingowych
Mariusz Łapczyński: Łączenie metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych
Józef Garczarczyk, Robert Skikiewicz: Zastosowanie metody grupowania
dwustopniowego w segmentacji klientów indywidualnych na rynku usług bankowych
Anna Bryja: Zmienne jakościowe w segmentacji rynku: miary powiązań a wyniki
grupowania
Bartłomiej Jefmański: Nowe podejście w pomiarze opinii respondentów z
zastosowaniem skal porządkowych i elementów teorii zbiorów rozmytych –
charakterystyka wybranych aspektów metodologicznych
Grzegorz Maciejewski: Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach konsumenckiego
ryzyka
Paweł Chlipała: Zastosowanie eksperymentu w badaniach społecznie
odpo-wiedzialnej konsumpcji – refleksje nad metodą, wyniki
Część 4. Badania jakościowe i ich wykorzystanie w rozwiązywaniu
problemów badawczych i decyzyjnych
Marcin Komor: Znaczenie i rozwój metod jakościowych w badaniach empirycznych
w marketingu
Sylwia Wrona: Dobór próby w jakościowych badaniach marketingowych – problemy
prawidłowej selekcji i rekrutacji uczestników
Mateusz Rak, Joanna Nogieć: Wykorzystanie wyników badań jakościowych do
identyfikacji populacji w badaniach ilościowych
Iwona Olejnik: Metoda obserwacji – zastosowania w badaniach marketingowych
Zbigniew Piskorz: Rozpoznawanie okazji przedsiębiorczych – rezultaty badań
jakościowych
Zbigniew Spyra: Zastosowanie podejścia etnograficznego we współczesnych
badaniach marketingowych w sferze kultury
Wanda Patrzałek: Przebieg i zaburzenia procesów wymiany informacji oraz
komunikacji wewnątrz gospodarstwa domowego w ogólnopolskich badaniach fokusowych
Joanna Wardzała-Kordyś: Wiedza i opinie o procesach reklamacji produktów
wadliwych w kontekście badań gospodarstw domowych
Agnieszka Dejnaka: Komunikacja pomiędzy członkami gospodarstwa do-mowego przy
użyciu nowoczesnych narzędzi wymiany informacji
Jolanta Tkaczyk: Rola opowieści w badaniach marketingowych
Summaries
310 stron, B5, oprawa miękka