|
ZACHOWANIA INNOWACYJNE W PRACY WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE
WOJTUCZAK-TUREK A. / I PRAKTYCZNE wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 51.50 Twoja cena 48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
Zachowania innowacyjne w pracy.
Wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne
Głównym przesłaniem książki jest dostarczenie wiedzy dotyczącej czynników
organizacyjnych (np. kultura organizacyjna, przywództwo) oraz podmiotowych (np. wiedza,
kompetencje, cechy osobowości, motywacja, kapitał psychologiczny) warunkujących
występowanie zachowań innowacyjnych w miejscu pracy.
Książka jest połączeniem teorii dotyczącej zachowań innowacyjnych w miejscu pracy
z empirią – przeprowadzone badania stanowią podstawę formułowania rekomendacji
praktycznych dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach polskiej gospodarki rynkowej.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. Innowacyjność jako atrybut kapitału ludzkiego
1.1. Wpływ kapitału ludzkiego na innowacyjność w organizacji
1.2. Zachowania innowacyjne jako rodzaj zachowań organizacyjnych
2. Specyfika zachowań innowacyjnych w organizacji
2.1. Zachowanie innowacyjne w pracy – definicja pojęcia
2.2. Aktywności charakterystyczne dla zachowań innowacyjnych
2.3. Etapy zachowania innowacyjnego
2.4. „Jasna” i „ciemna” strona innowacji
3. Podmiotowe determinanty innowacyjności indywidualnej
3.1. Wybrane rodzaje czynników podmiotowych
3.2. Charakterystyka czynników podmiotowych
3.2.1. Cechy osobowości
3.2.2. Kapitał psychologiczny
3.2.3. Wiedza
3.2.4. Kompetencje osobiste
3.2.5. Motywacja i zaangażowanie innowacyjne
4. Organizacyjne uwarunkowania aktywności innowacyjnej pracowników
4.1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna
4.1.1. Kultura innowacyjności – kluczowe atrybuty
4.1.2. Charakterystyka klimatu dla twórczości
4.2. Przywództwo w organizacji a innowacyjność
4.2.1. Zachowania lidera i wpływ ukierunkowany na stymulowanie aktywności pracowników
(„zorientowanej na tworzenie”)
4.2.2. Zachowania lidera i wpływ ukierunkowany na stymulowanie aktywności pracowników
(„zorientowanej na wdrażanie”)
4.2.3. Lider transgresyjny – nowy typ przywództwa w organizacjach innowacyjnych
4.3. Praktyki w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim wspierające innowacyjność
4.3.1. Kształtowanie zatrudnienia
4.3.2. Motywowanie
4.3.3. Rozwój kompetencji
5. Predyktory zachowań innowacyjnych w pracy (analiza empiryczna)
5.1. Założenia modelu badawczego
5.1.1. Cel, problemy i hipotezy badawcze
5.1.2. Zmienne i zastosowane narzędzia pomiaru
5.1.3. Etapy badania, sposób doboru próby badawczej, procedura badań
5.1.4. Charakterystyka próby badawczej
5.2. Ilościowa analiza wyników badań dotyczących predyktorów podmiotowych
5.2.1. Zachowanie innowacyjne a kompetencje osobiste
5.2.2. Zachowanie innowacyjne a cechy osobowości
5.2.3. Zachowanie innowacyjne a kapitał psychologiczny oraz oczekiwane pozytywne wyniki
pracy
5.3. Zachowanie innowacyjne a predyktory organizacyjne
5.3.1. Zachowanie innowacyjne a organizacyjne czynniki zaangażowania innowacyjnego
5.3.2. Zachowanie innowacyjne a proinnowacyjna kultura organizacyjna
5.3.3. Zachowanie innowacyjne a zachowania lidera oraz praktyki HCM
5.4. Predyktory zachowania innowacyjnego – wyniki analizy regresji
5.5. Wnioski z przeprowadzonych badań
6. Budowanie „organizacji transgresyjnej” ? rekomendacje dla praktyki
zarządzania kapitałem ludzkim
6.1. Budowanie proinnowacyjnej kultury organizacyjnej
6.2. Praktyki związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim
Zakończenie
Bibliografia
206 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|