ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.50 48,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZACHOWANIA INNOWACYJNE W PRACY WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE


WOJTUCZAK-TUREK A. / I PRAKTYCZNE

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zachowania innowacyjne w pracy.

Wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne


Głównym przesłaniem książki jest dostarczenie wiedzy dotyczącej czynników organizacyjnych (np. kultura organizacyjna, przywództwo) oraz podmiotowych (np. wiedza, kompetencje, cechy osobowości, motywacja, kapitał psychologiczny) warunkujących występowanie zachowań innowacyjnych w miejscu pracy.

Książka jest połączeniem teorii dotyczącej zachowań innowacyjnych w miejscu pracy z empirią – przeprowadzone badania stanowią podstawę formułowania rekomendacji praktycznych dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach polskiej gospodarki rynkowej.


Spis treści:

Wprowadzenie

1. Innowacyjność jako atrybut kapitału ludzkiego

1.1. Wpływ kapitału ludzkiego na innowacyjność w organizacji
1.2. Zachowania innowacyjne jako rodzaj zachowań organizacyjnych

2. Specyfika zachowań innowacyjnych w organizacji

2.1. Zachowanie innowacyjne w pracy – definicja pojęcia
2.2. Aktywności charakterystyczne dla zachowań innowacyjnych
2.3. Etapy zachowania innowacyjnego
2.4. „Jasna” i „ciemna” strona innowacji

3. Podmiotowe determinanty innowacyjności indywidualnej

3.1. Wybrane rodzaje czynników podmiotowych
3.2. Charakterystyka czynników podmiotowych
3.2.1. Cechy osobowości
3.2.2. Kapitał psychologiczny
3.2.3. Wiedza
3.2.4. Kompetencje osobiste
3.2.5. Motywacja i zaangażowanie innowacyjne

4. Organizacyjne uwarunkowania aktywności innowacyjnej pracowników

4.1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna
4.1.1. Kultura innowacyjności – kluczowe atrybuty
4.1.2. Charakterystyka klimatu dla twórczości
4.2. Przywództwo w organizacji a innowacyjność
4.2.1. Zachowania lidera i wpływ ukierunkowany na stymulowanie aktywności pracowników („zorientowanej na tworzenie”)
4.2.2. Zachowania lidera i wpływ ukierunkowany na stymulowanie aktywności pracowników („zorientowanej na wdrażanie”)
4.2.3. Lider transgresyjny – nowy typ przywództwa w organizacjach innowacyjnych
4.3. Praktyki w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim wspierające innowacyjność
4.3.1. Kształtowanie zatrudnienia
4.3.2. Motywowanie
4.3.3. Rozwój kompetencji

5. Predyktory zachowań innowacyjnych w pracy (analiza empiryczna)

5.1. Założenia modelu badawczego
5.1.1. Cel, problemy i hipotezy badawcze
5.1.2. Zmienne i zastosowane narzędzia pomiaru
5.1.3. Etapy badania, sposób doboru próby badawczej, procedura badań
5.1.4. Charakterystyka próby badawczej
5.2. Ilościowa analiza wyników badań dotyczących predyktorów podmiotowych
5.2.1. Zachowanie innowacyjne a kompetencje osobiste
5.2.2. Zachowanie innowacyjne a cechy osobowości
5.2.3. Zachowanie innowacyjne a kapitał psychologiczny oraz oczekiwane pozytywne wyniki pracy
5.3. Zachowanie innowacyjne a predyktory organizacyjne
5.3.1. Zachowanie innowacyjne a organizacyjne czynniki zaangażowania innowacyjnego
5.3.2. Zachowanie innowacyjne a proinnowacyjna kultura organizacyjna
5.3.3. Zachowanie innowacyjne a zachowania lidera oraz praktyki HCM
5.4. Predyktory zachowania innowacyjnego – wyniki analizy regresji
5.5. Wnioski z przeprowadzonych badań

6. Budowanie „organizacji transgresyjnej” ? rekomendacje dla praktyki zarządzania kapitałem ludzkim

6.1. Budowanie proinnowacyjnej kultury organizacyjnej
6.2. Praktyki związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim

Zakończenie
Bibliografia


206 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022