ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BADANIA MARKETINGOWE W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJĄ


POPŁAWSKI W. SKAWIŃSKA E.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 64.89 Twoja cena  61,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją


Prezentowany podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych.

Autorzy przedstawili w nim:

  • istotę i znaczenie badań marketingowych;

  • przygotowanie badania marketingowego;

  • gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego;

  • realizację badania marketingowego i prezentację jego wyników;

  • stosowanie statystyki w badaniach marketingowych;

  • wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją;

  • międzynarodowe badania marketingowe.

Podręcznik uzupełniają opisy studiów przypadków, co pozwala ugruntować wiedzę i przygotować się do samodzielnego zaprojektowania i realizacji badania marketingowego.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów.


Spis treści:

Wstęp

 Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii badań marketingowych

   1. Istota i znaczenie badań marketingowych
1.1. Dane i informacje marketingowe
1.2. Badania marketingowe jako ogniwo systemu informacji marketingowej
1.3. Pojęcie i geneza badania marketingowego
1.4. Cel i zakres badań marketingowych
1.5. Rodzaje badań marketingowych
1.6. Organizacja badań marketingowych
1.7. Etyka w badaniach marketingowych

 2. Przygotowanie badania marketingowego
2.1. Etapy przygotowania badania
2.2. Zdefiniowanie problemu badawczego i poszukiwanie oczekiwanych informacji
2.3. Dobór próby do badania
2.4. Wybór metody zbierania danych i przygotowanie instrumentów służących do pomiaru
2.5. Pozostałe czynności przygotowawcze

 3. Gromadzenie danych pierwotnych
3.1. Informacje wstępne
3.2. Ilościowe dane pierwotne
3.3. Jakościowe dane pierwotne

 4. Budowa instrumentu pomiarowego
4.1. Pojęcie i rodzaje instrumentów pomiarowych
4.2. Zasady budowy kwestionariusza badawczego
4.3. Zasady budowy, kolejność i rodzaje pytań kwestionariuszowych
4.4. Skale pomiarowe i skalowanie odpowiedzi

 5. Realizacja badania marketingowego i prezentacja jego wyników
5.1. Redukcja i redakcja danych
5.2. Analiza i interpretacja danych
5.3. Prezentacja danych i wyników badania
5.4. Ocena wyników badania
5.5. Możliwe błędy w badaniu marketingowym
5.6. Korzyści ze stosowania programów SPSS i STATISTICA

 6. Statystyka w badaniach marketingowych
6.1. Cel i zakres stosowania statystyki w badaniach marketingowych
6.2. Mierniki stosowane do opisu statystycznego badanej populacji i próby
6.3. Wnioskowanie statystyczne w analizie struktury zjawisk rynkowych
6.4. Analiza związków przyczynowo-skutkowych między badanymi zmiennymi rynkowymi
6.5. Analiza dynamiki zjawisk rynkowych
6.6. Obliczanie mierników statystycznych z wykorzystaniem programu
Microsoft Excel

 7. Wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją
7.1. Specyfika Internetu w procesie badań marketingowych
7.2. Źródła danych w internetowych badaniach marketingowych
7.3. Badania ilościowe i jakościowe w Internecie
7.4. Segmentacja e-klientów i jej kryteria

 8. Międzynarodowe badania marketingowe
8.1. Specyfika działalności przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
8.2. Istota i znaczenie podejść emic i etic w międzynarodowych badaniach marketingowych
8.3. Czynniki określające wtórne źródła danych w międzynarodowych badaniach marketingowych
8.4. Rodzaje i zakres pierwotnych źródeł danych w międzynarodowych badaniach marketingowych
8.5. Typologia międzynarodowych badań marketingowych

 

II  Wybrane obszary zastosowań badań marketingowych.   Studia przypadków

   9. Badanie i pomiar satysfakcji klienta

 10. Badanie lojalności klienta

 11. Badanie zachowań konsumentów

 12. Badanie wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa

 13. Badanie nowego produktu

 14. Badanie cen

 15. Badanie standardów obsługi klienta w systemie dystrybucji

 16. Badanie wybranych narzędzi promocji
16.1. Reklama
16.2. Promocja sprzedaży

 17. Studia przypadków
17.1. Badanie marketingowe dla Kwiaciarni Wysyłkowej ,,Bratek’’
17.2. Badanie i pomiar satysfakcji klienta w Pizzerii ,,Arturo’’
17.3. Bankowość elektroniczna — badanie lojalności klientów
17.4. Badanie marketingowe dla firmy KRA-NAP
17.5. Badanie marketingowe dla firmy Doris-Davidson
17.6. Planetarium
17.7. Wprowadzenie na rynek nowego produktu
17.8. Badanie ceny produktu
17.9. Badanie skuteczności kampanii marketingowej firmy Top Furniture S.A.
17.10. Ekspansja międzynarodowa firmy Beauty
17.11. Agencja Rozwoju

 

Bibliografia

 Słownik ważniejszych pojęć

 Indeks


364 strony, Format: 16.2x23.7cm, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022