|
USTAWA O REFUNDACJI Z KOMENTARZEM
FLAK M. LUTY O. wydawnictwo: INFOR , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 218.70 Twoja cena 207,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Publikacja przedstawia szczegółową analizę najważniejszych instytucji prawnych,
wprowadzanych nową Ustawą o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego
przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych z dnia 12 maja 2011 r.
Autorzy odchodzą od klasycznej formuły komentowania poszczególnych przepisów na
rzecz podejścia funkcjonalnego, najlepiej odpowiadającego aktualnym potrzebom branży i
praktyki - przedstawiającego problemy prawne w sposób usystematyzowany i dopasowany do
potrzeb czytelników.
1.Słowo od autorów
2.Definicje
3.Podstawowe zasady nowego systemu refundacji
3.1.Uwagi wprowadzające
3.2.Uwagi teoretyczne i metodologiczne
3.3.Kwestie terminologiczne - czym jest refundacja
3.4.Zasadnicze zmiany
3.5.Reforma instytucjonalna - powołanie Komisji Ekonomicznej i Rady Przejrzystości
4.Udział w postępowaniu refundacyjnym z perspektywy firmy farmaceutycznej
4.1.Uczestnictwo w postępowaniu refundacyjnym
4.2.Instrumenty współdzielenia ryzyka
4.3.Wybrane aspekty procesu rozstrzygnięć refundacyjnych
4.4.Obwieszczenie
5.Ceny i marże
5.1.Dotychczasowy reżim marżowo-cenowy
5.2.Obecne mechanizmy cenowe i marżowe - zagadnienia wstępne
5.3.Urzędowa cena zbytu
5.4.Obrót hurtowy (hurtownie farmaceutyczne)
5.5.Cena detaliczna (apteki)
5.6.Zmiany cen zbytu - konsekwencje dla rynku
5.7.Transakcje podlegające sztywnym cenom i marżom - w tym sprzedaż bezpośrednia
mechanizmy logistyczne i struktury komisowe)
5.8.Transakcje z podmiotami zagranicznymi
5.9.Cena detaliczna a reklama produktów leczniczych
5.10.Sankcje za naruszenie przepisów marżowo-cenowych
6.Obrót produktami refundowanymi na szczeblu szpitalnym
6.1.Ceny maksymalne czy ceny sztywne - źródło dylematu interpretacyjnego
6.2.Cele legislacyjne Ustawy w zakresie obrotu szpitalnego
6.3.Możliwe rozwiązania interpretacyjne
6.4.Ocena przedstawionych wariantów interpretacyjnych
6.5.Regulacja obrotu szpitalnego a zamówienia publiczne
7.Reklama i promocja produktów refundowanych
7.1.Zakres zakazu stosowania "zachęt"
7.2.Zakaz stosowania "zachęt" a promocja refundowanych produktów leczniczych
kierowana do pacjentów
7.3.Zakaz stosowania "zachęt" a obrót produktami refundowanymi
8.Funkcjonowanie aptek w nowym systemie refundacyjnym
8.1.System umów z NFZ
8.2.Najważniejsze obowiązki aptek związane z uczestnictwem w systemie refundacyjnym
8.3.Potencjalne spory z NFZ
8.4.Specyfika sprzedaży i refundacji leków recepturowych
8.5.Ograniczenia w zakresie reklamy aptek i działalności aptecznej
9.Przepisywanie produktów refundowanych przez lekarzy
9.1.Kompetencja do wypisywania recept refundowanych
9.2.Nowe obowiązki lekarzy
9.3.Zmiany prawne z perspektywy lekarzy
10.Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych
specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. Nr 122,
poz. 696; ost. zm. Dz.U. z 2012 r. poz. 95)
11.Indeks rzeczowy
224, B5, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|