Coaching doskonały
Przewodnik profesjonalny
"Coaching doskonały" omawia sprawy, które trener w dziedzinie rozwoju
osobistego musi rozumieć, aby osiągnąć na tym polu sukces.
To nieodzowna lektura dla wszystkich praktykujących coachów, a także dla wszystkich
zgłębiających tę dziedzinę w ramach szkoleń trenerskich, kursów doskonalenia
zawodowego oraz ogólniej, w sferze psychologii lub przedsiębiorczości. Ułatwi coachom
osiągnięcie osobistej i zawodowej perfekcji.
Książka jest kompendium i przewodnikiem prezentującym poglądy ponad 20 autorów na
temat tej stosunkowo młodej branży w biznesie:
najnowsze przemyślenia i opinie na temat coachingu
optymalne praktyki trenerskie
zmiany zachodzące w szybko rozwijającej się profesji
Jeśli ktoś chciałby mieć tylko jedną książkę o coachingu, to powinien wybrać
właśnie tę.
Spis treści:
O redaktorze
Współautorzy
Słowo wstępne
Przedmowa
Podziękowania
Wprowadzenie
Jonathan Passmore
Część 1 Istota coachingu
1.Czym jest coaching?
Frank Bresser i Carol Wilson
Coaching: nowy zawód
Definicja coachingu
Zalety, umiejętności i kompetencje w coachingu
Coaching, Consulting, psychoterapia i mentoring
Korzyści płynące z coachingu
2.Coaching organizacyjny
Katherine Tulpa (ilustracje: Phillip Cornwall)
Potrzeba ludzkiego aspektu
Wzorzec coachingu w ramach organizacji
Konkretyzacja przedsięwzięcia
Skupienie się na określonej kwestii
Dostosowanie
Zawarcie umowy
Pomyślna realizacja programu
3.Korzyści finansowe inwestowania w coaching
Katherine Tulpa
Wprowadzenie
Strategiczny model dźwigni finansowej coachingu "zewnętrznego"
Warunki
Wymagania dotyczące coachingu
Wybór i zatrudnienie coacha
Wdrażanie optymalnych praktyk
Zaangażowanie
Analiza zewnętrznych trendów rynkowych
Podsumowanie
4.Rozpoczęcie i prowadzenie działalności przez trenera rozwoju osobistego
Alex Szabo
Planowanie dla osiągnięcia sukcesu
Organizowanie firmy coachingowej
Działalność
Zarządzanie finansami
Sprzedaż usług i marketing
Kwestie osobiste
Wnioski końcowe
Część 2 Modele i techniki coachingu
5.Coaching behawioralny - model GROW
Graham Alexander
Opis modelu GROW
Model GROW
Kiedy model GROW sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Kluczowe pytania
6.Coaching a poszukiwanie rozwiązań
Anthony M. Grant
Model coachingu zorientowanego na szukanie rozwiązań
Główne cechy coachingu zorientowanego na szukanie rozwiązań
Kiedy podejście zorientowane na szukanie optymalnych rozwiązań sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Ogólny przegląd interwencji trenerskich skupionych na rozwiązaniach
Dziesięć kluczowych pytań przewodnich
Podsumowanie
7.Coaching poznawczo-behawioralny
Michael Neenan
Model coachingu poznawczo-behawioralnego
Kiedy CBC sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Dziesięć kluczowych pytań przewodnich
Zakończenie
8.Coaching a programowanie neurolingwistyczne
Ian Mcdermott
Objaśnienie modelu coachingu NLP
Kiedy coaching NLP sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Dziesięć kluczowych pytań
Podsumowanie
9.Trening transpersonalny
John Whitmore i Hetty Cinzig
Model treningu transpersonalnego
Kiedy trening transpersonalny sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Dziesięć kluczowych pytań
Podsumowanie
10.Coaching doceniający: droga na szczyt kariery
Ann L. Clancy i Jacqueline Binkert
Wprowadzenie
Model coachingu doceniającego
Metody pozytywne jako podstawy modelu coachingu doceniającego
Kiedy coaching doceniający sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Podsumowanie
11.Coaching integracyjny
Jonathan Passmore
Model coachingu integracyjnego
Kiedy coaching integracyjny sprawdza się najlepiej?
Narzędzia i techniki
Dziesięć kluczowych pytań
Część 3 Problemy coachingu
12.Coaching międzykulturowy
Philippe Rosinski i Geoffrey Abbott
Wpisywanie kultury w coaching
Korzyści z różnorodności
Korzystanie z alternatywnych perspektyw kulturowych
Proces coachingu globalnego
Działania międzykulturowe w praktyce
Wnioski końcowe
13.Coaching a stres
Maria Alicia Peńa i Cary L. Cooper
Po co zajmować się stresem?
W jaki sposób coaching może pomóc w radzeniu sobie ze stresem?
Radzenie sobie ze stresem: podejście kompleksowe
Jak zapobiegać stresowi?
14.Etyka coachingu: prawość w chwili wyboru
Allard de fong
Dlaczego etyka w coachingu jest ważna?
Czym jest etyka?
Podstawy etycznego myślenia
Zasady etyczne w praktyce coachingu
Współczesne społeczeństwo a "nowa etyka"
Etyczne standardy w coachingu
Kwestie i sytuacje w coachingu związane z etyką
15.Superwizja w coachingu
Peter Hawkins
Czym jest superwizja?
Rola i cele superwizji
Podobieństwa i różnice: superwizja a konsulting i nadzór
psychoterapeutyczny
Stadia sesji superwizji
Siedmioczłonowy model superwizji w coachingu
Szkolenie w zakresie superwizji coachów
16.Ocenianie programów coachingowych
Alison Carter i David B. Peterson
Po co oceniać?
Jak oceniać
Pułapki, których należy unikać
Opisy konkretnych przypadków
Refleksje końcowe
17.Akredytacja coacha
Diane Brennan i Alison Whybrow
Wprowadzenie
Argumenty na rzecz potrzeby akredytacji
Akredytacja coachów: niedawna historia i aktualne tendencje
Zrozumienie obecnego oraz kształtującego się systemu akredytacji coachów
Coaching i psychologia coachingu
Perspektywy rozwojowe
Zakończenie
336 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka