ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH PO ZMIANACH


MOTOWILCZUK I.

wydawnictwo: INFOR , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 218.90 Twoja cena  207,96 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dyscyplina finansów publicznych po zmianach


Z dniem 11 lutego 2012 r. weszły w życie znaczące zmiany dokonane w przepisach ustawy z 17 grudnia 2004 r, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, wprowadzone ustawą z 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz niektórych innych ustaw.

Nowelizacja ta w sposób istotny zmieniła dotychczasowe unormowania ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w szerokim zakresie.

W książce omówiono zmiany, jakie zaszły w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie: zasad ponoszenia odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, kręgu osób, które mogą być pociągnięte do odpowiedzialności według ustalonego w niej reżimu, oraz katalogu czynów zabronionych i wymierzanych kar, wraz z wytycznymi stosowanymi przy ich orzekaniu. Oprócz porównania przepisów obowiązujących przed i po nowelizacji oraz omówienia ich wpływu na zakres i zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w publikacji zostały zamieszczone przykłady rozwiązań różnych problemów i wątpliwości mogących pojawiać się w praktyce jednostek sektora finansów publicznych oraz wybrane orzecznictwo Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych.

Z książki można dowiedzieć się m.in.:

- kto odpowie za naruszenia dyscypliny finansów publicznych, do których popełnienia do
szło na skutek działań pracowników jednostki sektora finansów publicznych nieupoważnionych do ich wykonywania,
- w jakich przypadkach do odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych może być pociągnięty główny księgowy jednostki sektora finansów publicznych,
- czy dla powierzenia pracownikowi jednostki wykonywania obowiązków z zakresu rachunkowości wystarczające jest ich wskazanie w regulaminie organizacyjnym,
- czy obwiniony może być ukarany za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, jeśli za to
samo przewinienie został już ukarany karą dyscyplinarną przez kierownika jednostki.

Treści zawarte w książce powinny pomóc w poznaniu i stosowaniu przepisów dotyczących naruszeń dyscypliny finansów publicznych kierownikom i pracownikom jednostek sektora finansów publicznych odpowiedzialnym za prowadzenie ich gospodarki finansowej, a także pracownikom komórek kontroli wewnętrznej tych jednostek.


Spis treści:

1.Znaczenie pojęcia dyscypliny finansów publicznych
2.Zakres stosowania ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ,
2.1.Wyłączenia spod zakresu stosowania ustawy
2.2.Zakres podmiotowy odpowiedzialności
2.2.1.Członkowie organów kolegialnych wykonujących budżet lub plan finansowy jednostki sektora finansów publicznych
2.2.2.Kierownik jednostki sektora finansów publicznych
2.2.3.Pracownicy jednostek sektora finansów publicznych wykonujący powierzone im obowiązki należące do kierownika jednostki
2.2.4.Główny księgowy jednostki sektora finansów publicznych
2.2.5.Pracownicy jednostki sektora publicznego wykonujący polecenie przełożonego
2.2.6.Osoby gospodarujące środkami publicznymi przekazanymi jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych
2.2.7.Osoby niebędące pracownikami jednostki sektora finansów publicznych działające jako pełnomocnik zamawiającego przy udzielaniu zamówień publicznych
2.2.8.Osoby gospodarujące środkami związanymi z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unijnych lub zagranicznych
2.3.Zakres przedmiotowy odpowiedzialności
2.3.1.Gromadzenie środków publicznych
2.3.2.Udzielanie i wykorzystywanie dotacji
2.3.3.Dokonywanie zmian w budżecie lub planie finansowym
2.3.4.Zaciąganie zobowiązań i dokonywanie wydatków
2.3.5.Gospodarowanie środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych
2.3.6.Udzielanie zamówień publicznych oraz koncesji na roboty budowlane i usługi
2.3.7.Dokonywanie wstępnej kontroli operacji gospodarczych i finansowych
2.3.8.Wykonywanie kontroli zarządczej przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych oraz prowadzenie audytu wewnętrznego
2.3.9.Obowiązki z zakresu inwentaryzacji i sprawozdawczości
3.Zasady ponoszenia odpowiedzialności
3.1.Zasada ponoszenia odpowiedzialności wyłącznie za czyn określony ustawą
3.2.Zasada ponoszenia odpowiedzialności za czyn określony przez ustawę obowiązującą w czasie jego popełnienia
3.3.Zasada stosowania ustawy względniej szej dla sprawcy
3.4.Zasada odpowiedzialności za czyn zawiniony
3.4.1.Usprawiedliwiona nieświadomość bezprawności działania
3.4.2.Niepoczytalność
3.5.Zasada niezależności odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych od odpowiedzialności określonej innymi przepisami prawa
4.Wyłączenie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
5.Niedochodzenie odpowiedzialności
5.1.Zdarzenie losowe
5.2.Znikomy stopień szkodliwości czynu dla finansów publicznych
6.Kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
6.1.Ogólne dyrektywy wymiaru kar
6.2.Szczegółowe wskazówki dotyczące rodzaju i wymiaru orzekanych kar
6.3.Nadzwyczajne złagodzenie kary
6.4.Przedawnienie wykonania kary i zatarcie ukarania

Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych


160 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022