ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FUNKCJONOWANIE WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW


FALENCIKOWSKI T. DWORAK J. / FORMY METODY KONCEPCJE TRENDY

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw

Formy - Metody - Koncepcje - Trendy


Nauka o zarządzaniu przedsiębiorstwem w XXI w. dużo uwagi poświęca sposobom konkurowania na rynku. Wymaga to od ludzi nauki nieustannych poszukiwań nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsiębiorstwie i poza nim. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych dały w efekcie wyniki, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy na rynku.

W przedstawionej publikacji Czytelnik może znaleźć wyniki przemyśleń Autorów związane z:

- kształtowaniem klimatu zaufania,
- społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa,
- postępowaniem według zasady ?jeden za wszystkich - wszyscy za jednego?,
- powstawaniem grup kapitałowych,
- ładem korporacyjnym na świecie,
- koncepcjami organizacji wirtualnych,
- identyfikacją ryzyka operacyjnego,
- wynikami badań inwestowania w nowe technologie,
- istotą i zastosowaniem crowdsourcingu i controllingu, pozyskiwaniem nowych, lojalnych klientów przez banki.


Wprowadzenie.

Część I Formy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami

1. Zarządzanie przedsiębiorstwem ekonomii społecznej na przykładzie spółdzielni socjalnej w świetle najnowszych uregulowań prawnych
- Magdalena Iljaszewicz
1.1. Przedsiębiorstwo ekonomii społecznej
1.1.1. Pojęcie i funkcje przedsiębiorstw ekonomii społecznej
1.1.2. Rodzaje przedsiębiorstw ekonomii społecznej
1.2. Spółdzielnia socjalna jako przedsiębiorstwo ekonomii społecznej
1.2.1. Konstrukcja prawna spółdzielni socjalnej a zarządzanie nią
1.2.2. Rola lidera spółdzielni socjalnej
Streszczenie/Summary
Bibliografia

2. Organizacja wirtualna nowoczesną formą współpracy przedsiębiorstw XXI wiek - Marcin Kłak
2.1. Charakterystyka organizacji wirtualnych
2.2. Koncepcje i ujęcia organizacji wirtualnych
2.3. Technologie stosowane w organizacjach wirtualnych
2.4. Korzyści z udziału w organizacji wirtualnej
Streszczenie/Summary
Bibliografia

3. Grupy kapitałowe jako formy koncentracji przedsiębiorstw - Czesław Zając .
3.1. Istota grupy kapitałowej jako formy procesów koncentracji przedsiębiorstw
3.2. Motywy przejęć i fuzji jako strategii zewnętrznego wzrostu przedsiębiorstw
3.3. Grupy kapitałowe jako organizacje sieciowe
Streszczenie/Summary
Bibliografia

Część II Koncepcje i trendy w zarządzaniu przedsiębiorstwami

4. Standardy ładu korporacyjnego jako element procesu internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw - Jan Jeżak
4.1. Standardy ładu korporacyjnego na świecie
4.2. Wdrażanie dobrych praktyk korporacyjnych w Polsce
4.3. Dobry ład korporacyjny - elementy wspólne
Streszczenie/Summary
Bibliografia

5. Współczesne trendy w koncepcjach zarządzania - Damian Ostrowski
5.1. Koncepcje zarządzania jako współczesne determinanty zarządzania
5.2. Koncepcje zarządzania - wyniki badań
Streszczenie/Summary
Bibliografia

6. Crowdsourcing - zbiorowa mądrość e-społeczeństwa - Magdalena Przybyła, Krystyna Sobczak
6.1. E-społeczeństwo
6.2. Pojęcie i zastosowanie crowdsourcingu
6.3. Innowacyjność płynąca od użytkownika
Streszczenie/Summary
Bibliografia

7. Kompetencje kierowników w zakresie podejmowania decyzji w organizacji - Agnieszka Springer
7.1. Charakterystyka decyzji menadżerskich
7.1.1. Proces decyzyjny
7.1.2. Sposoby podejmowania decyzji przez menadżerów
7.2. Kompetencje menadżerskie jako podstawa podejmowania decyzji
7.2.1. Definicja i rodzaje kompetencji menadżerskich
7.2.2. Kompetencje jako czynnik warunkujący przebieg procesów decyzyjnych
7.3. Ocena kompetencji kierowniczych w świetle badań własnych
7.3.1. Stawianie celów i analiza problemów
7.3.2. Umiejętność zdobywania oraz wykorzystania wiedzy i informacji
7.3.3. Kreatywność menadżerów
7.3.4. Udział innych osób w podejmowaniu decyzji
7.3.5. Wdrażanie podjętej decyzji
Streszczenie/Summary
Bibliografia

Część III Odpowiedzialność i zaufanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

8. Nieodpowiedzialne decyzje instytucji finansowych jako przyczyna amerykańskiego kryzysu subprime - Sławomir Antkiewicz
8.1. Zarządzanie pozycją kredytową banków
8.2. Zarządzanie innowacjami kredytowymi
8.3. Zarządzanie ryzykiem przez banki inwestycyjne
8.4. Zarządzanie portfelem instrumentów pochodnych przez fundusze hedgingowe
Streszczenie/Summary
Bibliografia

9. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a odpowiedzialne zarządzanie - Piotr Bartkowiak, Kazimierz Krzakiewicz
9.1. Znaczenie koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa dla interesariuszy
9.2. Podstawowa działalność przedsiębiorstwa a idea społecznej odpowiedzialności
9.3. Paradygmaty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa i koncepcji zrównoważonego rozwoju
9.4. Znaczenie systemu wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Streszczenie/Summary
Bibliografia

10. Zaufanie w biznesie w kontekście kompetencyjnym - Joanna Fryca
10.1. Znaczenie zaufania w prowadzeniu działalności gospodarczej
10.2. Rodzaje zaufania
10.3. Kluczowe kompetencje organizacji i ich cechy
10.4. Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa niezbędne do kreowania zaufania
w biznesie
Streszczenie/Summary
Bibliografia

Część IV Instrumenty i metody zarządzania przedsiębiorstwami

11. Inwestycje w nowe technologie przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego - Mirosław Haffer
11.1. Zakres realizacji długofalowej polityki inwestycyjnej przez przedsiębiorstwa
11.2. Zamierzenia inwestycyjne przedsiębiorstw dotyczące nowych technologii
11.3. Kryteria wyboru planowanych przez przedsiębiorstwa wdrożeń nowych technologii
11.4. Przewidywane źródła informacji dla planowanych przez przedsiębiorstwa wdrożeń nowych technologii
Streszczenie/Summary
Bibliografia

12. Wykorzystanie metody rachunku finansowego w procesie identyfikacji ryzyka operacyjnego w przedsiębiorstwie - Izabela Jonek-Kowalska
12.1. Analiza poziomu i zmienności zapasów w badanym przedsiębiorstwie górniczym
12.2. Analiza poziomu i zmienności należności krótkoterminowych w badanym przedsiębiorstwie górniczym
12.3. Analiza poziomu i zmienności inwestycji krótkoterminowych w badanym przedsiębiorstwie górniczym
12.4. Analiza poziomu i zmienności zobowiązań krótkoterminowych w badanym przedsiębiorstwie górniczym
12.5. Agregacja wyników badań - określenie holistycznej klasy ryzyka operacyjnego w zakresie zagrożeń zarządczych
Streszczenie/Summary
Bibliografia

13. Employee Attrition and Retention Strategies for IT Industry - Upsana Joshi.
13.1. Reasons for Attrition
13.2. Impact of Attrition
13.3. Importance of Employee Retention
13.4. Managing Employee Retention
13.4.1. Identify the cost of employee turnover
13.4.2. Understand why employees leave
13.4.3. Implement retention strategy
13.5. Literature Review
13.6. Research Design and Method
13.7. Analysis & Interpretation of Results
13.8. Principal Component Analysis Rotation Method:
Varimax with Kalser Normalisation
Summary
Bibliography

14. Podejście systemowe w zarządzaniu projektami - Tomasz Kopczyński
14.1. Istota i pojęcie systemu
14.2. Myślenie sieciowe w kontekście zarządzania projektami
14.3. Zarządzanie projektami w kontekście myślenia sieciowego
14.4. Znaczenie metodyki zarządzania projektami
14.5. Organizacja zarządzania projektami
14.6. Personalny aspekt zarządzania projektami
14.7. Systemy i narzędzia zarządzania projektami
Streszczenie/Summary
Bibliografia

15. Analiza poziomu jakości usług kredytowych wybranego banku w Polsce - Renata Stasiak-Betlejewska
15.1. Charakterystyka organizacji usługowej
15.2. Przebieg badania oraz charakterystyka obiektu badawczego
15.3. Analiza wyników badania
Streszczenie/Summary
Bibliografia

16. Wybrane narzędzia controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem -Aldona Uziębło
16.1. Pojęcie controllingu a kontroli
16.2. Controlling w zarządzaniu organizacją
16.3. Wybrane narzędzia controllingu
16.3.1. Metoda ABC - rachunek kosztów działań
16.3.2. Metoda BSC - strategiczna karta wyników
16.3.3 Analiza wskaźnikowa
Streszczenie/Summary
Bibliografia


212 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022