ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.20 47,69   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZDOLNE ALE ROZKOJARZONE WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA


PEG DAWSON / ZA POMOCĄ TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZYCH

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 50.20 Twoja cena  47,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zdolne ale rozkojarzone

Wspieranie rozwoju dziecka za pomocą treningu umiejętności wykonawczych


Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. „Zdolne, ale rozkojarzone” dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości.

Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku.

Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych „umiejętności wykonawczych” – podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, – a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.


Dr Peg Dawson jest psychologiem w Centrum Leczenia Zaburzeń Uczenia się i Uwagi w Portsmouth, New Hampshire, którym kieruje dr Richard Guare. Autorzy mają ponad 30-letnie doświadczenie pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami uwagi i innymi problemami behawioralnymi.


Spis treści:

CZĘŚĆ I. CO SPRAWIA, ŻE TWOJE DZIECKO JEST ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE
1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone? 3
2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka 23
3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności poznawcze 47
Dopasowanie zadania do dziecka 63

CZEŚĆ II. PODSTAWY UDANYCH INTERWENCJI
5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka
6. Jak modyfikować otoczenie 93
7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych 108
8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych 131

CZĘŚĆ III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ
9. Ogólny plan działania 145
10. Gotowe plany uczenie codziennych czynności 157
11.Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji 222
12. Jak poprawić pamięć roboczą 235
13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną 245
14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi 257
15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zdań 268
16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów 278
17. Jak poprawić organizację 287
18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem 297
19. Jak pobudzać elastyczność 307
20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu 318
21. Jak kształtować umiejętność metapoznania 328
22. Gdy twoje działania nie wystarczą 339
23. Współpraca ze szkołą 348
23. Co przez tobą? 358

Pomoce dydaktyczne 366

O autorach 366

Indeks 375


380 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022