ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.80 48,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EFEKTYWNOŚĆ USŁUG PUBLICZNYCH TEORIA I PRAKTYKA


KACHNIARZ M.

wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 50.80 Twoja cena  48,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Efektywność usług publicznych - teoria i praktyka


Celem zasadniczym pracy jest nowe spojrzenie na dotychczasowy stan teorii sektora publicznego w zakresie metodyki badania efektywności usług publicznych na poziomie samorządu lokalnego oraz opracowanie własnych propozycji wzbogacających dorobek teoretyczny i praktyczny w tym zakresie.

Główną hipotezą badawczą jest stwierdzenie, że orientacja na stały wzrost efektywności usług publicznych świadczonych na poziomie jednostek samorządu terytorialnego jest przedsięwzięciem uzasadnionym wobec trudnej sytuacji finansów publicznych i stale rosnących oczekiwań wspólnot samorządowych. Potrzebna jest więc adekwatna metodyka badawcza pozwalająca na wartościowanie aktualnego stanu wydatków oraz identyfikowanie zjawisk dysfunkcyjnych występujących w procesie świadczenia usług publicznych. Badaniem objęto powiaty województwa dolnośląskiego.


Spis treści:


Wstęp

1. Usługi publiczne jako przedmiot badań ekonomicznych
1.1. Usługi publiczne jako element sektora publicznego
1.2. Pojęcie i klasyfikacja usług publicznych
1.3. Ewolucja poglądów na organizację usług publicznych na świecie
1.4. Światowe trendy a świadczenie usług publicznych w Polsce
1.5. Samorząd lokalny w badaniach ekonomicznych

2. Efektywność usług publicznych
2.1. Efektywność – zagadnienia terminologiczne
2.2. Zasadność określania efektywności usług publicznych
2.3. Efektywność usług publicznych w świetle studiów literaturowych
2.3.1. Ogólny zarys ewolucji kierunków badań efektywności organizacji
2.3.2. Ocena dorobku światowego
2.3.2. Ocena dorobku krajowego

3. Metodyka pomiaru efektywności usług publicznych na poziomie powiatów
3.1. Założenia badawcze
3.2. Charakterystyka przyjętych procedur badawczych
3.3. Uzasadnienie wyboru przedmiotu badań
3.3.1. Obszar badawczy
3.3.2. Struktura i zakres badanych usług
3.4. Źródła i metody pozyskania danych

4. Efektywność usług publicznych na przykładzie powiatów dolno-śląskich
4.1. Prezentacja wyników badań empirycznych
4.1.1. Usługi administracyjne
4.1.2. Usługi komunalne
4.1.3. Usługi społeczne
4.2. Syntetyczna miara efektywności powiatów dolnośląskich

5. Czynniki różnicujące efektywność powiatów ziemskich Dolnego Śląska
5.1. Modernizacja zasobów materialnych
5.2. Sfera zarządzania
5.3. Ekonomia skali
5.4. Wielkość dochodów
5.5. Kapitał ludzki
5.6. Zatrudnienie

6. Orientacja na efektywność w zarządzaniu usługami publicznymi w jednostkach samorządu lokalnego
6.1. Koncepcja nowego podejścia do oceny efektywności usług publicznych w samorządzie lokalnym
6.2. Warunki i scenariusze wdrożenia nowych rozwiązań w praktyce samorządowej
6.3. Realne efekty w wymiarze lokalnym i makroekonomicznym

Zakończenie
Aneks
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary


267 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022