ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DYDAKTYKA I RYNEK


RED. HABER H.

wydawnictwo: WPSB , rok wydania 1998, wydanie I

cena netto: 27.50 Twoja cena  26,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Docendo discimus - ucząc innych sami się uczymy, rozwijamy nasze zainteresowania, umiejętności, zdobywamy nowe doświadczenia dydaktyczne, badawcze, gospodarcze. Dewiza ta towarzyszy nam w codziennej działalności w różnych aspektach życia społecznego, zawodowego czy osobistego. Znajduje ona również wyraz w kontynuowaniu rocznika Prace Naukowe Profesjonalnej Szkoły Biznesu - Szkoły Wyższej w Krakowie. Inicjatywa ta w dalszym ciągu ma charakter prekursorski, jeśli chodzi o niepaństwowe uczelnie wyższe. Głównym celem publikowanych prac naukowych i badawczych jest ich aktualność i uniwersalność osiągana dzięki łączeniu teoretycznych aspektów poruszanych zagadnień z ich praktyczną aplikacją odnoszącą się do zjawisk biznesowych, charakterystycznych dla gospodarki o demokratycznych i rynkowych parametrach.

Tytuł aktualnego rocznika Dydaktyka i Rynek nawiązuje do jednej z ważniejszych funkcji wyższej szkoły niepaństwowej, jaką jest łączenie działalności dydaktycznej ze stałą analizą zmian zachodzących na rynku usług edukacyjnych w zakresie potrzeb i popytu klientów-studentów na określony rodzaj wiedzy i specjalności stanowiącej w przyszłości o ich konkurencyjności zawodowej na lokalnym rynku pracy. W tym znaczeniu dydaktyka i rynek stanowią podstawowe kategorie analityczne wskazujące na ich współzależność w postępujących procesach traktowania wiedzy jako wartości rynkowej.

Prezentowana problematyka stała się tematem dwóch konferencji zorganizowanych przez Profesjonalną Szkołę Biznesu - Szkołę Wyższą w latach 1996-1998. Pierwsza miała miejsce w Zawoi w 1996 r. i poświęcona była koncepcjom i perspektywom rozwoju nauk o zarządzaniu. Druga odbyła się 1998 r. w Ustrzykach Górnych, a tematem wygłaszanych na niej referatów i dyskusji była problematyka doskonalenia programu studiów dla menedżerów. Niektóre z wygłoszonych referatów zostały zawarte w obecnym roczniku prac naukowych Profesjonalnej Szkoły Biznesu - Szkoły Wyższej.

Układ treści prezentowanego rocznika podporządkowany jest analizie dwóch problemów:

1. Znaczenie i rola procesów dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów z zakresu nauk o zarządzaniu. Tematyka ta znajduje wyraz w artykułach: L. H. Habera, A. Dziuby-Burczyk, Z. J. Brody, J. K. Klimy, W. Kasperczyka, E. Bluszcz-Rybotyckiej oraz Cz. K. Cieplika.

2. Uwarunkowania rynkowe różnorodnych sytuacji gospodarczych mogących stanowić propozycje tematycznego wzbogacenia wykładanych przedmiotów z zakresu nauk o zarządzaniu. Zagadnienia te zawarte są w artykułach: R. Borowieckiego i J. Kaczmarka, J. Spiechowicza, W. Szczepankiewicza, A. Dębskiej-Rup, B. Trzęsickiej, M. Kujdy i H. Czarneckiej.

Wspólną cechą publikowanych artykułów jest chęć doskonalenia warsztatu dydaktycznego nauczyciela akademickiego, specjalizującego się w określonej dyscyplinie wiedzy, poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań i koncepcji związanych ze wzrostem atrakcyjności rynkowej wykładanego przedmiotu.

237 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022