W dniach 25-26 stycznia 2001
r. odbył się w Warszawie VII Kongres Ekonomistów Polskich.
Referaty prezentowane na
Kongresie zostały opublikowane w specjalnej serii wydawniczej obejmującej sześć tomów
(tom I: Czy ekonomia nadąża z wyjaśnieniem rzeczywistości?, praca zbiorowa pod
redakcją Andrzeja Wojtyny, tom II: Jaka polityka gospodarcza dla Polski?, praca zbiorowa
pod redakcją Urszuli Płowiec; tom III - Społeczne aspekty rozwoju gospodarki polskiej?,
praca zbiorowa pod redakcją Stanisława Owsiaka; tom IV: Przedsiębiorczość i
konkurencyjność, praca zbiorowa pod redakcją Joanny Kotowicz Jawor; tom V: Problemy
rozwoju regionalnego, praca zbiorowa pod redakcją Jacka Brdulaka; tom VI: Edukacja
Ekonomiczna, praca zbiorowa pod redakcją Marka Rockiego).
Spis treści
Zdzisław Sadowski
Słowo wstępne
Joanna Kotowicz-Jawor
Wstęp
Andrzej K. Koźmiński
Zarządzanie wiedzą warunkiem konkurencyjności firmy
Adam Noga
Przedsiębiorczość a polityka makroekonomiczna
Stefan Kwiatkowski
Intelektualizacja przedsiębiorczości, intelektualizacja przedsiębiorstw
Joanna Kotowicz-Jawor
Szanse rozwojowe przedsiębiorstw
Bogdan Wawrzyniak
Nadzór korporacyjny w Polsce w kontekście światowych doświadczeń i wyzwań
globalizacji
Elżbieta Mączyńska
Efektywność polskich przedsiębiorstw i jej pomiar
Witold Jakóbik
Konkurencyjność gospodarki polskiej. Stan i perspektywy
Marian Gorynia
Międzynarodowa Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych
Ireneusz Bielski
Sposób kształtowania przewag konkurencyjnych
Wacław Jarmołowicz
Systemy wynagradzania w motywowaniu menedżerów
Włodzimierz Januszkiewicz
Konkurencyjność polskiego sektora usług
Barbara Kożuch
Inwestowanie w kapitał ludzki a rozwój gospodarki
Jerzy Altkorn
Orientacje marketingowe polskich przedsiębiorstw
Alicja Sajkiewicz
Pracownicy jako wartość firmy
Marek Matuszak, Stanisław
Sudoł
Przyczyny rozwoju i upadku polskich przedsiębiorstw przemysłowych w okresie
transformacji gospodarczej lat 1990-2000
Marek Lisiecki
Nowoczesne metody i techniki zarządzania w praktyce polskich przedsiębiorstw
Marzenna A. Weresa
Czynniki i bariery innowacyjności gospodarki. Wnioski dla Polski
Janusz Witkowski
Znaczenie marki produktu w kształtowaniu lojalności nabywców względem firmy
Leszek Żabiński
Strategiczne zachowania marketingowe przedsiębiorstw a mikroekonomiczny mechanizm rozwoju
Czesław Skowronek
Sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw, a ich możliwości rozwojowe
Henryk Wnorowski
Wybrane elementy konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłu spirytusowego
Paweł Glikman
Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w polskiej gospodarce
Anna Wziątek-Kubiak
Jaka polityka proeksportowa dla Polski?
447 stron