ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.50 45,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY MIKROEKONOMII


ZALEGA T.

wydawnictwo: WZ UW , rok wydania 2003, wydanie I

cena netto: 47.50 Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mikroekonomia jest dynamicznie rozwijającym się działem ekonomii i doczekała się na świecie wielu opracowań podręcznikowych. Opracowanie to zawiera nowoczesnej - wspartą bogatą ilustracją graficzną - prezentację podstawowych zagadnień współczesnej mikroekonomii.

Niniejszy podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych, w tym zarządzania. Zakres wiedzy jest skorelowany z programem mikroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w Polsce.

Niektóre istotne zagadnienia, jak reguły postępowania konsumentów w dziedzinie podejmowania decyzji konsumpcyjnych, formy i cele działania przedsiębiorstw, modele konkurencji monopolistycznej i oligopolu oraz rynki czynników wytwórczych omówione zostały nieco szerzej niż w innych podręcznikach mikroekonomii, jakie dostępne są w Polsce. Umożliwia to stosunkowo duże zróżnicowanie programu nauczania w zależności od kierunku studiów czy preferencji wykładowców. Jednakże podstawowym celem niniejszego opracowania jest ukazanie, że mikroekonomia, to nauka nie tylko matematyczna, lecz przede wszystkim społeczna, silnie powiązana z innymi dziedzinami wiedzy.

Mimo, że zawartość merytoryczna podręcznika oraz stopień zaawansowania zawartej w nim wiedzy są dostosowane głównie do potrzeb studentów kierunków ekonomicznych, to może on być również wykorzystany z dużym powodzeniem przez studentów politologii, dziennikarstwa, a także prawa i administracji. Podręcznik składa się z trzynastu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiony jest przedmiot zainteresowań mikroekonomii i wyjaśnione są podstawowe pojęcia wykorzystywane w analizach mikroekonomicznych. Przedmiotem rozważań w rozdziale drugim jest omówienie mechanizmu funkcjonowania rynku i jego podstawowych elementów: popytu, podaży i ceny. W rozdziale trzecim analizowana jest elastyczność popytu i podaży oraz wyjaśniona na konkretnych przykładach metoda mierzenia siły reakcji popytu na zmiany czynników determinujących. Rozdziały czwarty, piąty i szósty wprowadzają Czytelnika w mikroekonomiczne podstawy dokonywania wyboru przez konsumenta i producenta, prezentują niektóre zagadnienia funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku oraz analizują podstawowy cel funkcjonowania przedsiębiorstwa, wykorzystując przy tym dorobek współczesnej myśli ekonomicznej w tym zakresie. Przedmiotem zainteresowania rozdziału siódmego jest teoria kosztów w krótkim i długim okresie oraz zjawisko korzyści skali. Z kolei rozdziały ósmy, dziewiąty, dziesiąty i jedenasty obejmują wybrane zagadnienia postępowania producenta w różnych modelach rynku, czyli w warunkach konkurencji doskonalej i niedoskonałej. Popyt przedsiębiorstw na czynniki wytwórcze jest przedmiotem analizy rozdziału dwunastego. Ostatni rozdział zawiera analizę niektórych problemów związanych z ekonomią dobrobytu, a zwłaszcza zagadnienie optimum dobrobytu Pareta i niektóre koncepcje, jakie na podstawie tego optimum buduje omawiana teoria.

Niniejszy podręcznik powstał w Katedrze Gospodarki Narodowej Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

312 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022