Pierwsza w Polsce, jedna z nielicznych w świecie, publikacja naukowa
poświęcona ekonomii sektora MSP!
Autor, odwołując się zarówno do teorii ekonomicznych, jak i realiów gospodarczych
krajów wysoko rozwiniętych, próbuje odpowiedzieć na przedstawione niżej pytania:
Czy znaczenie sektora MSP w wysoko rozwiniętych krajach nadal rośnie?
W czym przejawia się jego wpływ na wzrost gospodarczy?
Czy powszechne przekonanie, że MSP tworzą więcej nowych miejsc pracy niż duże
firmy, to mit czy rzeczywistość?
Co to jest "pułapka rozkładu przedsiębiorstw"?
Od czego zależy wielkość populacji firm w gospodarkach poszczególnych krajów?
Czym zajmuje się demografia przedsiębiorstw?
Co kryje się pod takimi zjawiskami, jak narodziny i zgon firmy?
Czy śmierć przedsiębiorstwa to zdarzenie negatywne?
Piotr Dominiak - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, profesor
nadzwyczajny na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej (w latach
1993-1999 dziekan tego wydziału). Autor licznych publikacji dotyczących MSP, uczestnik
międzynarodowych projektów badawczych, promotor wielu prac doktorskich z zakresu tej
problematyki. Popularyzator wiedzy ekonomicznej: od 1993 roku jest autorem stałego
felietonu gospodarczego w Dzienniku Bałtyckim oraz współpracuje z telewizją,
Radiem Gdańsk i Studiem Video przy tworzeniu programów publicystycznych i edukacyjnych.
266 stron, format: 16,5x24 cm, oprawa twarda