ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPONSORING SPORTU W WARUNKACH GLOBALIZACJI. DYLEMATY I WYZWANIA


SPOREK T.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sponsoring sportu w warunkach globalizacji. Dylematy, przemiany, obciążenia i wyzwania

Celem opracowania jest zaprezentowanie znaczenia sponsoringu sportu w nowych warunkach rynkowych, które kształtuje globalizacja działań marketingowych. W pracy omówiono wiele przypadków z życia, przykładów działań sponsorskich firm, kontraktów firm ze znanymi osobowościami sportu czy inicjatyw samych sportowców na rzecz walki z problemami globalizacji. Dzięki temu można także od strony praktyczne spojrzeć na zagadnienie sponsoringu w sporcie, na stronę duchową samych wydarzeń sportowych, zwłaszcza tych o zasięgu globalnym, a także na negatywne kwestie z nimi związanymi, czyli dopingu i korupcji w sporcie. 

Autor twórczo podchodzi do refleksji teoretycznej nad zagadnieniami globalizacji i regionalizacji, które słusznie traktuje jako signum temporis współczesnego świata. Rozważania poświęcone sponsoringowi opiera na trafnej tezie, iż możliwości informacyjnych i perswazyjnych funkcji reklamy stają się coraz bardziej ograniczone. Sport, jako największe globalne wydarzenia typu mistrzostw świata, Europy czy olimpiad, jest więc znakomitą i coraz bardziej atrakcyjną płaszczyzną realizacji tych funkcji. W dostępnej literaturze przedmiotu dominuje podejście, w którym identyfikuje się istotę i funkcje sponsoringu, jego rolę w systemie promocji, zagadnienia formalnoprawne. Omawiane opracowanie, ujmując oczywiście te kwestie, przenosi ciężar analizy na płaszczyznę procesów globalizacji.

Książka będzie przydatna dla studentów różnych kierunków i form studiów, w tym ekonomii, zarządzania, marketingu, stosunków międzynarodowych - zarówno uczelni publicznych, jak i niepublicznych, a także słuchaczy studiów podyplomowych. Z książki powinni również korzystać organizatorzy imprez sportowych, którzy poszukują źródeł twórczej i krytycznej inspiracji do stworzenia atrakcyjnego wydarzenia, któremu towarzyszył będzie profesjonalny sponsoring.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Internacjonalizacja, globalizacja i procesy integracji regionalnej we współczesnej gospodarce światowej

1. Przyczyny, warunki i uczestnicy procesu internacjonalizacji

   1.1. Internacjonalizacja jako proces rozwojowy współczesnego świata
   1.2. Proces umiędzynarodowienia w perspektywie historycznej
   1.3. Przyczyny i motywy internacjonalizacji działań marketingowych przedsiębiorstw

2. Globalizacja i wybrane problemy globalne wobec wyzwań rozwojowych

   2.1. Globalizacja i czynniki wspomagające
   2.2. Przegląd definicji i wymiary globalizacji
   2.3. Uczestnicy procesu globalizacji i problemów globalnych
   2.4. Globalizacja - kompresja czasu i przestrzeni
   2.5. Globalizacja - najwyższy etap internacjonalizacji i liberalizacji i współczesnego świata
   2.6. Nowy wymiar regionalizmu i integracji gospodarczej wobec dylematów globalnych

3. Dążenie sportu w kierunku globalizacji

   3.1. Sport jako nietypowy rodzaj usługi - jego cechy marketingowe
   3.2. Sport jako gałąź gospodarki   
   3.3. Struktura globalnego sportu
   3.4. Instytucje zarządzające w sporcie międzynarodowym

Rozdział 2. Sponsoring - miejsce w procesie komunikacji z rynkami międzynarodowymi

1. Promocja międzynarodowa jako forma komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkami międzynarodowymi

   1.1. Proces komunikowania się w marketingu międzynarodowym
   1.2. Różnice kulturowe, ich implikacje marketingowe i znaczenie w komunikowaniu się przedsiębiorstw z rynkami międzynarodowymi
   1.3. Pozostałe uwarunkowania międzynarodowej adaptacji działań promocyjnych
   1.4. Planowanie strategii promocji na rynkach międzynarodowych
   1.5. Adaptacja czy standaryzacja działań promocyjnych na rynkach zagranicznych
   1.5.1. Utrudnienia i szanse na osiągnięcie sukcesu

2. Sponsoring - istota i uwarunkowania rozwoju

   2.1. Przegląd definicji
   2.2. Rodzaje, formy oraz znaczenie sponsoringu
   2.3. Program sponsoringowy - istota, strategie, cele i grupy docelowe
   2.4. Budżet promocyjny jako uwarunkowanie realizacji zamierzonych celów
   2.5. Wybór decyzji w zakresie sponsorowania
   2.6. Implementacja i ocena działań sponsorskich
   2.7. Prawa i obowiązki sponsorowanego i sponsora oraz koszty i korzyści dla sponsoringu
   2.8. Elementy i zasady sporządzania umowy sponsorskiej
   2.9. Skuteczność sponsoringu, jej pomiar i metody kontroli wyników (controlling sponsoringu)
   2.10. Sponsoring jako metoda zdobycia uznania społecznego - koncepcja długofalowa

Rozdział 3. Sponsoring w aspekcie internacjonalizacji przedsiębiorstwa

1. Procesy internacjonalizacji a globalizacja sportu

2. Internacjonalizacja a promocja międzynarodowa

3. Sponsoring międzynarodowy jako podejście przedsiębiorstw do współczesnego rynku

4. Zarządzanie komunikacją międzynarodową na arenie międzynarodowej

   4.1. Zintegrowana komunikacja marketingowa w sporcie
   4.2. Możliwości dla zintegrowanej komunikacji marketingowej w sporcie
   4.3. Bariery dla zintegrowanej komunikacji marketingowej w sporcie
   4.4. Przyczyny niepowodzeń sponsoringu

5. Sponsoring sportu a wizerunek firm na arenie rynku międzynarodowego

6. Przyszłość sponsoringu sportu na rynku globalnym wg scenariuszy krótko- i długookresowych

Rozdział 4. Problemy i wyzwania dla sponsoringu wobec procesu globalizacji

1. Podstawowe uwarunkowania

2. "Ambush marketing" - istota i konsekwencje dla skuteczności oficjalnego sponsora

3. "Ambush marketing" - zagadnienia etyki działania w sponsoringu

4. Rekomendacje dla zabezpieczenia interesów sponsorowanego i sponsora

5. Problemy sponsorowania Letnich Igrzysk Olimpijskich - Ateny 2004, Pekin 2008 i Londyn 2012

   5.1. Program sponsoringowy Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008
   5.2. Londyn 2012 - ustalenia organizacyjne i finansowe

6. Mundial 2006 wielkim widowiskiem piłki nożnej

Zakończenie
Bibliografia i strony internetowe
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Wykaz wykresów

217 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022