ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONSUMPCJA W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH O NIEPEWNYCH DOCHODACH


ZALEGA T.

wydawnictwo: U WARSZAWSKI , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 44.00 Twoja cena  41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jest to obszerne studium uwarunkowań konsumpcji oraz jej poziomu i struktury, a także prawidłowości rozwoju w gospodarstwach osób bezrobotnych. W nich procesy podejmowania decyzji konsumpcyjnych kształtują się w nieco inny sposób aniżeli w pracowniczych gospodarstwach domowych, uważanych za najbardziej typowe. Problem ujęto w szerokim kontekście rozważań teoretycznych i empirycznych, odnoszących się do określenia czynników kształtujących konsumpcję, ich wpływu na podejmowanie decyzji, elastyczności procesów konsumpcji, hierarchii występujących potrzeb, roli i znaczenia funduszów podstawowych i swobodnych decyzji. Oceniono także determinanty wpływające na decyzje zakupu produktów żywnościowych i nieżywnościowych w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach, czynniki mające wpływ na podejmowane decyzje zakupu usług gastronomicznych, ale także częstotliwość korzystania z oferty wybranych placówek gastronomicznych. Rozważono zjawisko naśladownictwa i jego wpływ na zachowania konsumentów. Podjęto również próbę określenia grup typologicznych konsumentów ze względu na racjonalność ich zachowań.

Książka jest adresowana do teoretyków i praktyków zajmujących się badaniami rynku oraz badaniami marketingowymi w różnych działach i na różnych poziomach gospodarki, przedstawicieli administracji gospodarczej na szczeblu państwa czy regionu, działaczy organizacji pozarządowych, studentów szkół wyższych różnych kierunków i specjalności, np. polityki społecznej, polityki gospodarczej, socjologii, marketingu, zarządzania, handlu czy kulturoznawstwa.


Spis treści

Wstęp

Rozdział I. Decyzje gospodarstw domowych o niepewnych dochodach a teorie konsumpcji
1.1. Niepewność gospodarstw domowych wynikająca ze stosunku pracy
1.2. Ekonomiczne teorie i koncepcje konsumpcji a zachowania nabywcze gospodarstw domowych o niepewnych dochodach
1.3. Modele zachowania konsumentów
1.3.1. Zintegrowane modele zachowania konsumenta
1.3.2. Empiryczne modele zachowania konsumenta
1.4. Strategie marketingowe a zachowania nabywcze gospodarstw domowych o niepewnych dochodach

Rozdział II. Uwarunkowania konsumpcji na przykładzie gospodarstw domowych osób bezrobotnych w Polsce w latach 2000-2006
2.1. Makroekonomiczne uwarunkowania konsumpcji gospodarstw domowych
2.1.1. Tempo rozwoju gospodarczego kraju
2.1.2. Zmiany na rynku pracy
2.1.3. Inflacja w latach 2000-2006
2.2. Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych o niepewnych dochodach
2.2.1. Analiza dochodów pieniężnych na osobę miesięcznie w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach z osobami bezrobotnymi
2.2.2. Liczebność gospodarstw domowych o niepewnych dochodach z osobami bezrobotnymi
2.3. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych o niepewnych dochodach
2.3.1. Analiza wydatków pieniężnych na osobę miesięcznie w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach z osobami bezrobotnymi
2.3.2. Struktura rzeczowa wydatków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach z osobami bezrobotnymi
2.4. Tendencje rozwojowe konsumpcji
2.4.4. Zmiany w spożyciu żywności w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach z osobą bezrobotną w swoim składzie
2.4.2. Dobra trwałego użytkowania w gospodarstwach domowych o niepewnych dochodach dotkniętych problemem bezrobocia

Rozdział III. Metodologiczne założenia badania konsumpcji gospodarstw domowych z osobami bezrobotnymi
3.1. Metodyka badania konsumpcji gospodarstw domowych
3.2. Cel badań i kluczowe hipotezy badawcze
3.3. Charakterystyka wykorzystanych metod i technik badawczych
3.4. Dobór próby badawczej i charakterystyka badanej populacji
3.4.1. Struktura społeczno-demograficzna badanej populacji
3.4.2. Długość okresu bezrobocia
3.4.3. Problem bezrobocia wśród członków rodzin respondentów

Rozdział IV. Sytuacja materialna gospodarstw domowych dotkniętych bezrobociem
4.1. Wysokość dochodów gospodarstw domowych o niepewnych dochodach z osobą bezrobotną
4.2. Oszczędności w ankietowanych gospodarstwach domowych
4.3. Działania podejmowane w celu poprawy warunków materialnych
4.4. Subiektywna ocena warunków materialnych
4.5. Zmiany w dochodach w wyniku utraty pracy
4.6. Sposoby gospodarowania środkami pieniężnymi

Rozdział V. Zmiany w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstwach domowych dotkniętych bezrobociem
5.1. Ograniczenia i zmiany w konsumpcji
5.1.1. Zmiany i ograniczenia w bieżących wydatkach
5.1.2. Skala ograniczeń w wydatkach konsumpcyjnych
5.2. Hierarchia potrzeb konsumpcyjnych
5.2.1. Czynniki ważności potrzeb
5.2.2. Hierarchia potrzeb według stopnia ich zaspokojenia
5.3. Poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych

Rozdział VI. Warunki mieszkaniowe i wyposażenie gospodarstw domowych dotkniętych bezrobociem w dobra trwałego użytku
6.1. Sytuacja mieszkaniowa gospodarstw domowych o niepewnych dochodach
6.1.1. Warunki mieszkaniowe i rodzaj zajmowanego mieszkania
6.1.2. Zadowolenie z miejsca zamieszkania i z warunków mieszkaniowych
6.1.3. Pomoc socjalna na cele mieszkaniowe
6.2. Wyposażenie gospodarstw domowych w niektóre dobra trwałego użytku
6.2.1. Zmechanizowany sprzęt gospodarczy
6.2.2. Sprzęt informacyjno-rozrywkowy i mobilny
6.2.3. Okres eksploatacji dóbr trwałego użytku
6.3. Zmiany w wyposażeniu w dobra trwałego użytkowania

Rozdział VII. Zróżnicowanie wydatków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych osób bezrobotnych
7.1. Struktura wydatków konsumpcyjnych
7.1.1. Wydatki na żywność
7.1.2. Wydatki na utrzymanie i wyposażenie mieszkania
7.1.3. Wydatki na odzież i obuwie
7.1.4. Wydatki na napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe
7.1.5. Wydatki swobodnego wyboru
7.2. Zmiany w strukturze wydatków konsumpcyjnych
7.3. Zmiany w spożyciu żywności
7.4. Dochodowa elastyczność popytu na żywność

Rozdział VIII. Zachowania konsumpcyjne gospodarstw domowych osób bezrobotnych
8.1. Zachowania konsumpcyjne
8.1.1. Determinanty wpływające na decyzje zakupu produktów żywnościowych
8.1.2. Korzystanie z usług gastronomicznych
8.1.3. Czynniki wpływające na decyzje zakupu artykułów nieżywnościowych
8.2. Zjawisko naśladownictwa i jego wpływ na zachowania nabywcze
8.3. Typologia ankietowanych gospodarstw domowych

Podsumowanie
Spis wykresów
Spis tabel
Bibliografia
Aneks 1. Kwestionariusz wywiadu
Aneks 2. Tabele

318 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022