ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.60 53,77   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONSUMPCJA A ROZWÓJ GOSPODARCZY I SPOŁECZNY


BYWALEC C.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 56.60 Twoja cena  53,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

„W procesie konsumpcji rośnie siła intelektualna i siła moralna człowieka, zwiększa się jego moc wytwórcza, rozwija wyobraźnia, zwiększa potęga umysłowa. Konsumpcja staje się najpotężniejszą siłą wytwórczą, gdyż w czasie wolnym od pracy, od bezpośredniego czasu produkcji, odbywa się rozwój jednostki ludzkiej".             

Edward Lipiński

 

               Przedmiotem rozważań w tej książce są problemy związane z istotą, typologią, determinantami, prawidłowościami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zarówno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali całego społeczeństwa. Jakkolwiek dominuje podejście ekonomiczne, to jednak na każdym niemal kroku wskazywano również na pozaekonomiczne, czyli społeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji.

                Książkę starano się tak skonstruować, by w miarę harmonijnie połączone zostały elementarne zagadnienia konsumpcji wchodzące w zakres akademickiego wykładu z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z rozważaniami o konsumpcji szerszej natury – teoretycznej i praktycznej. Dzięki temu może ona być traktowana nie tylko jako podręcznik akademicki, czyli tzw. książka pierwszego kontaktu z problematyką konsumpcji, ale także jako nowoczesna monografia naukowa z tego zakresu.

 

„..kompleksowość ujęcia problemów konsumpcji w makro i mikroskali, teoretyczne i empiryczne spojrzenia na problematykę konsumpcji, nowatorstwo w rozpatrywaniu wielu problemów szczegółowych, a także bogate podstawy źródłowe oraz doświadczenia badawcze Autora czynią z tej pracy wartościowe dzieło.

                Wysoko oceniam wartość poznawczą i aplikacyjną pracy oraz staranność warsztatową. Waga problematyki, jej aktualność i przydatność wskazują na potrzebę szybkiego opublikowania”.

Prof. dr hab. Ewa Kieżel

 


Prof. zw. dr hab. Czesław Bywalec jest pracownikiem naukowym i wykładowcą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Terminologiczne i typologiczne problemy sfery konsumpcji
1.1. Pojęcie konsumpcji oraz sfery konsumpcji
1.2. Potrzeby konsumpcyjne – istota i rodzaje
1.3. Klasyfikacja konsumpcji
1.4. Problem ekonomicznej efektywności konsumpcji
1.5. Dylematy racjonalizacji konsumpcji
1.6. Inne kategorie sfery konsumpcji


Rozdział 2. Gospodarstwo domowe jako główny podmiot sfery konsumpcji
2.1. Istota ifunkcje gospodarstw domowych
2.2. Zasady iorganizacja funkcjonowania gospodarstwa domowego
2.3. Gospodarstwo domowe wsystemie gospodarki narodowej


Rozdział 3. Przesłanki i uwarunkowania konsumpcji
3.1. Konsumpcja wprocesie reprodukcji społecznej
3.2. Ujęcie mikro – uwarunkowania konsumpcji gospodarstwa domowego
3.3. Ujęcie makro – uwarunkowania konsumpcji społeczeństwa


Rozdział 4. Funkcje konsumpcji oraz prawidłowości jej rozwoju
4.1. Funkcje konsumpcji
4.2. Prawidłowości rozwoju konsumpcji


Rozdział 5. Konsumpcja w teorii ekonomii – ujęcie historyczne
5.1. Geneza i przesłanki zainteresowań ekonomii problematyką konsumpcji
5.2. Konsumpcja w ekonomii klasycznej
5.3. Marksowskie ujęcie konsumpcji
5.4. Konsumpcja w świetle teorii użyteczności ianalizy marginalnej
5.5. Kooperatyzm i ekonomia społeczna Ch. Gide’a
5.6. Ekonomia dobrobytu
5.7. Początki empirycznych badań konsumpcji
5.8. Konsumpcja wteorii J.M. Keynesa
5.9. Konsumpcja wekonomii powojennej
5.10. Od prymatu produkcji do prymatu konsumpcji – narodziny masowej konsumpcji


Rozdział 6. Konsumpcja w XXI wieku – nowe zjawiska i wyzwania
6.1. Nowa konsumpcja – geneza i istota
6.2. Ekologizacja oraz etyczne aspekty konsumpcji
6.3. Serwicyzacja i dematerializacja konsumpcji
6.4. Prywatyzacja i domocentryzacja konsumpcji
6.5. Homogenizacja i globalizacja konsumpcji
6.6. Heterogenizacja i glokalizacja konsumpcji
6.7. Konsumpcjonizm a dekonsumpcja
6.8. Prosumpcja i konswestycja
6.9. Mediatyzacja i wirtualizacja konsumpcji
6.10. Polityzacja i nacjonalizacja konsumpcji
6.11. Gadżetyzacja oraz marketyzacja konsumpcji 


Rozdział 7. Konsumpcja społeczeństwa polskiego na tle przemian gospodarczych i społecznych po 1989 roku 
7.1. Gospodarka polska po 1989 roku.
7.2. Konsumpcja a oszczędzanie
7.3. Industrializacja oraz serwicyzacja konsumpcji
7.4. Konsumpcja prywatna a konsumpcja publiczna
7.5. Przestrzenne zróżnicowanie warunków bytu ludności
7.6. Ekonomiczno-społeczny rozkład dochodów i konsumpcji
7.7. Tendencje rozwojowe konsumpcji


Podsumowanie
Bibliografia
Indeks


297 stron





Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022