ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 75.00 71,25   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ETYCZNY KAPITALIZM


YOUNG S.

wydawnictwo: METAMORFOZA , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 75.00 Twoja cena  71,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dlaczego etyka popłaca?

Co generuje większy zysk i pomyślność jednostek i społeczności: troska o interes własny czy dbanie o interes wspólny?

Ten dylemat towarzyszył ludziom od dawna. Ale dlaczego dać się uwięzić pomiędzy tymi dwiema skrajnościami? Często najefektywniejsza bywa trzecia droga, wyjście w inny wymiar, poza te dwa przeciwieństwa. Już Adam Smith za pewnik przyjmował wielką efektywność interesu własnego, o ile jest rozumiany całościowo. Za formalny dowód tego twierdzenia w końcu XX wieku John Nash dostał Nagrodę Nobla. Więc na co jeszcze czekamy? Zawsze były firmy i ludzie działający w taki sposób, że nie zaniedbując własnego interesu rozumieli go całościowo. Od lat 90-tych XX wieku łączą swe działania wykazując, że etyczne działanie w biznesie jest nie tylko słuszne moralnie w kontekście relacji międzyludzkich, ale również ekonomicznie bardzo uzasadnione. "Etyczny kapitalizm" - napisany przez Stephena B. Younga, dyrektora wykonawczego Okrągłego Stołu z Caux - wyjątkowej międzynarodowej sieci liderów biznesu z całego świata - pokazuje strategię, która przynosi naprawdę trwałe dochody, zwiększa wartość firm i buduje pomyślność społeczności. Pokazuje jak skutecznie i trwale korzystać z rozmaitych form kapitału: finansowego, ludzkiego, rzeczowego, społecznego i reputacji, oraz jak je budować i rozwijać.

"Stwarzaj światy, do których problemy nie mają powrotu."
D.Lynch, D.Neenan, "Evergreen: biznes to gra nieustannych powrotów"


Spis treści

Przedmowa

1 Czy kapitalizm może być etyczny?

2 Wiele odmian kapitalizmu

3 Drapieżny kapitalizm:

Przetrwanie najlepiej przystosowanych?

4 Etyczny kapitalizm:

Użycie prywatnego interesu dla dobra publicznego

5 Etyczny kapitalizm a bieda: czy biedni muszą być zawsze?

6 Okrągły Stół z Caux: orędownik etycznego kapitalizmu

7 Klienci: busola moralna kapitalizmu

8 Pracownicy:

Części maszynerii czy reprezentanci moralności?

9 Właściciele i inwestorzy:

Wyzyskiwacze czy potencjalne ofiary?

10 Dostawcy: przyjaciele czy wrogowie?

11 Konkurenci: odrzucenie praw dżungli

12 Społeczeństwo: rozwój kapitału społecznego

13 Przywództwo z zasadami: wyzwanie etycznego kapitalizmu

Zasady prowadzenia działalności gospodarczej

Zasady Okrągłego Stołu z Caux dla rządów

Bibliografia

Indeks

Nota o autorze

208 stron, twarda oprawa z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022