To ty jesteś swoją najlepszą inwestycją. Dlatego nigdy nie jest za
późno na założenie własnej firmy.
Ray Kroc założył McDonald's po pięćdziesiątce. Pułkownik Sanders
założył Kentucky Fried Chicken (KFC) po sześćdziesiątce. Nigdy też nie jesteś zbyt
młody na biznes. Michael Dell założył Dell Computers jako student
college'u.
Do założenia firmy nie jest ci potrzebny tytuł magistra ekonomii. Miliony
przedsiębiorców nie ukończyło żadnych studiów. Bill Gates porzucił studia, by
założyć Microsoft. Żeby założyć firmę, nie potrzebujesz wiele. Ale na pewno
potrzebujesz jednego: klienta. Posiadanie klienta jest najistotniejszą zasadą
biznesu. Jest to nawet ważniejsze niż sam pomysł na biznes, ważniejsze niż
umiejętność zarządzania firmą, finansami, planami i wszystkim innym. To zasada numer
jeden, o której NIGDY nie wolno zapominać i której NIGDY nie wolno naruszać. Posiadanie
klienta jest równoznaczne z tym, że ktoś bez wahania kupi twój produkt teraz lub
wówczas, gdy będzie on już dostępny.
Pamiętaj też o jednym: tak naprawdę klienci nie kupują towarów czy
usług, oni kupują korzyści, które odniosą dzięki użyciu tych towarów czy usług.
Nie kupują lekarstw - kupują zdrowie. Nie kupują kołder - kupują ciepło.
Nie kupują uszczelek - kupują suche, trwałe silniki. Ciepło, zdrowie i suche silniki
mają konkretną wartość pieniężną, dostarczaną przez kołdry, lekarstwa i
uszczelki. Idź więc i zdobądź swojego klienta, a potem sprzedaj mu to czego on
potrzebuje.
132 strony, format 130/190 mm, twarda oprawa